• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym

Jag kan tala om varför bm inte gör så mycket åt gravida rökare. det är för att det är vuxna människor som kan göra egna val och ta eget ansvar. Dom behöver ingen som sitter och hytter med pekfingret och talar om hur fel och dåligt det är för barnet.

Förresten är nikotin plåster och tugummi inte ett dugg bättre än cigaretterna. Även om man vill tro det. Alla ni som tror att det blir bättre att hålla föredrag kan jag bara säga att det blir inte det. Det är ungefär samma sak som att jag skulle mobba någon för då gör jag den personen en tjänst senare i livet. Dvs den personen i fråga kanske blir starkare av det. det finns mycket allvarligare saker att tjafsa om än rökning under graviditet. Jag är INTE för rökning under graviditet men som sagt det finns viktigare saker att lägga energi på.

• listo

Aha...så att säga att rökning är farligt genom att t.ex. tala om vilka gifter en cigarett innehåller och hur de kan påverka ett foster, det kan man jämställa med att t.ex. få stryk eller leva i konstant skräck som många mobbade gör.

Intressant jämförelse. En aning haltande och en stor gnutta fånig, men absolut intressant.

Det finns ALLTID viktigare saker att lägga energi på. 70.000 barn dör t.ex. varje dag av svält i världen, naturligtvis är det viktigare än att några tusen svenska barn varje år skadas av rökning. Men jag gissar att du själv aldrig klagar på "oviktiga" saker utan enbart riktar in dig på sånt som är mycket viktigare?

• Anonym

Ja det är ert val om ni röker eller inte men snacka om att ni förtjänar dåligt samvete sedan när ni föder fram barn med diverse skador. Fattar inte hur TS resonerar, ert val...jösses...varför skaffa barn överhuvudtaget när man bryr sig mer om giftpinnen än sitt eget kött och blod?

• Anonym (Mini)

Anonym: BRA! Har försökt framföra detta budskapet tidigare idag men icke.. dom verkar inte fatta gallopen över huvudet taget töserna. Jag tycker utan att överdriva att folk som röker under graviditeten är sämre människor.

• Anonym (Mini)

Det skulle vara så himla kul att se hur dom ser ut dom där gravida rökarna.. Adidasbrallor, hårdblonderat hår, lilla ryggsäcken på ryggen och dunjacka OCH ciggen imun. Usch!

• idiblon

Anonym (Mini): Ser alla gravida rökare ut så?

• Anonym (Mini)

Idiblon: Nej det är klart att inte alla ser ut så men många som röker ser så ut, iallafall i storstäderna. Det är inte ofta man ser snygga och välbärgade människor med en cigg i munnen nu för tiden! Det är liksom ganska ful att röka och ute för länge sedan!

• Mamma till Wilma

Ja dunjacka... Fyyyyy... Ärligt talat Mini!

• idiblon

Anonym (Mini): Kanske dom i wt-kretsarna inte vet om att det är ute. Eller så mår dom inte så bra för dom kanske inte haft någon bra uppväxt. Vem vet.

• Anonym (mea)

killah...jag har kunnat sluta med heroin men inte med cigg...du har rätt, det är helt underligt men så är det just nu

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----