• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

juicy: Men du, om det sättet skulle fungera så hade ju ingen rökt.

• juicy

JAG personligen tyckte d va lätt å sluta när jag blev gravid,för tanken på att mitt barn kvävdes varje gång jag tog ett bloss fick mig å må psykiskt illa!
    fick enorma skuldkänslor,,så jag sluta dagen eft jag plussade.

därför kan jag inte förstå hur inte alla kan tänka så.

• idiblon

juicy: Nej, jag förstår att du inte förstår det, det är ganska uppenbart faktiskt. Men det finns olika orsaker till att man röker och det finns olika grader av beroendet. Därmed inte sagt att man ska dalta, för det ska man verkligen inte, men att inte ens försöka sätta sig in i någon annans situation utan bara klanka ner, det kan jag tycka är ganska konstigt faktiskt.

• juicy

vem klankar ner?

för att man säger hur man tycker å tänker i detta ämne?
    men om man tycker så illa om detta ska man inte ha rätt å säga d då?

• Anonym (rökare)

men hallå och snääällla alla. förstår ingen vad jag menar med att tomma ord inte går in i huvet på alla. Jag har själv ringt sluta röka linjen tidigare, se,,jag orkade anstränga mej liiite iaf. Fick höra att en cigg innehåller över 4000 olika gifter och allt dåligt som kan hända i och med att man röker. Jag hade kontakt med dom flera ggr, men för mej lyckades det inte att sluta den gången(var INTE!!!gravid då) det var helt enkelt tomma ord för mej.

• juicy

anonym rökare

man väljer ju själv om man vill ta åt sig eller ej..

• juicy

tar man inte åt sig vill man ju inte sluta!

• Anonym (rökare)

det kanske är som vi brukar skämta till det mina vänner och jag: de värsta cigghatarna är de fd, de som lyckats sluta och nu liksom trackar ner på de som inte lyckats eller velat sluta, ja inte du då idiblon och en del andra här.

• Anonym (rökare)

juicy: äntligen sa du nåt vettigt, då vill man inte sluta. För det är det det handlar om för många också detta med cigg, att inte ha den riktiga viljan och det har jag skrivit om tidigare.

• juicy

jag kommer själv ihåg hur jag tyckte att allt snack om cancer va bara skrämsel propaganda!
    så här i efterhand skäms jag hur jävla dum man va.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----