• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

AnneSophie: Jag kan för min del säga att det är bra att vara rak och tala klarspråk, men om vi ska se ett riktigt dåligt exempel på hur man hjälper folk så kan du titta på Anonym (Mini)s inlägg. Dom har varit riktigt otrevliga och absolut inte konstruktiva. Där kan vi tala om påhopp.

• lövet2

Ann-Sophie - Att erbjudas t ex inläggning i 3 dygn, och därefter träffar varje dag med en rökavvänjingsgrupp. Kanske någon medicin som lindrar abstinensen. När man står på knä vid hinken och mår sämre än man någonsin gjort, och vet att det enda som behövs för att bli frisk är en cigarett ....

• Anonym (Mini)

Anonym rökare: Vad vill du ha ut av denna tråden EGENTLIGEN? Du har ju alla taggar utåt så fort folk inte tycker som du eller rättade sagt så fort folk inte tycker synd om dig.

Du svarade aldrig på min fråga förut: Vad vill du veta som du inte redan vet and rökning under graviditet?

• juicy

lövet

e du rökfri nu då?
    så du slipper den abstinensen igen?

• idiblon

Anonym (Mini): Du, du har nog missat att Anonym (rökare) inte är trådstartare, va?

• Anonym (rökare)

mini: förtappad och pinsam, ja så kan du ju se på mej. Jag tänker inte ens säga emot för alla kan inte älska alla, eller hur. Jag har försökt förklara hur jag upplevt mv där jag bor och kallar du det förtappad och pinsam att jag tycker dom måste börja informera mer, då har du en helt tokig syn på allt. Jag vet att du enbart är sur för att jag sagt åt dej tidigare så man kan ju undra vem som är pinsam här, jag eller du?

• juicy

lövet
    d va synd..
    men VILL du sluta?
    alltså verkligen vill?

• lövet2
    juicy - Nej, inte för tillfället. Har inte rätt motivation, ork och energi just nu!
  • Anonym (va vet jag)

Handlar inte allt om barnen? Om man vill riskera att sitt barn får svårt i skolan, med koncentrationen, eller kanske tom med aldrig hinner ut ur magen är det upp till var och en att bestämma! Eller är det det? Vad står det i barnkonventionen?
    Fast vad vet jag, men inte är det särskilt konstigt att folk tittar snett så någon riskerar sitt barns hälsa.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----