OK, så raka puckar. Fast när jag försökte med det innan (ja och även i andra liknande trådar) så har det inte funkat. Kanske funkar det på sikt? Inte i själva tråden men efter ett tag när det fått sjunka in... Man kan ju alltid hoppas. :-/
Lövet2;
Ja jo, det hade väl varit det bästa men...nu lever i vi i ett land där resurserna inom sjukvården är oehört begränsade. För alla. Är det en möjlig lösning? Jag tror inte det.
Medicinering finns ju men frågan är om det är möjligt under en graviditet, ofta är det fosterskadande mediciner skulle jag tro och då hamnar man i valet mellan pest eller kolera igen.
Och... Bara för att vara sån...
Kan jag tycka att det ska behövas inläggning och medicinering för att sluta röka när man är gravid?
Nej, kanske inte...
"När man står på knä vid hinken och mår sämre än man någonsin gjort, och vet att det enda som behövs för att bli frisk är en cigarett ...."
Det är ingen som säger att det är lätt att ge upp ett beroende. Cigaretter är liksom konstruerade för att hålla dig kvar i beroendet. Men anledningen till att ge upp finns där, hela tiden. Anledningen lever, växer...andas. Ett barn.
"och vet att det enda som behövs för att bli frisk är en cigarett"
Ja, visst är det så men samtidigt så måste man väl vara 100% medveten om att det enda det ofödda barnet behöver för att få bästa möjliga utgångsläge är...att man låter bli.
Jag läste precis en tidning där det fanns en artikel om en kvinna som slutat röka efter 50 år (hon hade fått en dödsdom mer eller mindre). Hon slutade samma dag. Visst var det svårt, det medgav hon och hon hade ett paket som hon luktade på och hennes motto som hon upprepade varje dag var:
"Jag skulle kunna ta en cigg om jag vill, MEN jag vill INTE"
JAG VILL INTE.