• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • NicoleSthlm

Nej det e väl lika sällsynt att se en gravid kvinna röka som att se ett par addidasbrallor ihop med en dunjacka!

Jag tog åt mig i den aspekten att du verkade vara trångsynt!

Och din åsikt har verkligen kommit fram! Men man behöver inte vara elak för den sakens skull!

• Anonym (Mini)

Nej flickor, det känns som att jag har sagt mitt gällande rökande gravida kvinnor med eller utan Adidasbrallor! Amen.

• Anonym (rökare)

nicolesthlm: tänkte inte skriva mer här därför att en del trott jag var ts.Men jag måste tacka dej för ditt inlägg att jag inte är ts!!En del hoppar in i trådar utan att ha läst från början, och jag kan nästan garantera att amen av mini inte betyder att hon håller sej borta nu för amen har hon sagt tidigare har jag för mej eller så var det nån annan som sen kom tillbaka och kräktes galla över oss

• Anonym (rökare)

och förresten, sicken dubbelmoral att det är ok för en fd heroinist att röka men vi andra är idioter (som mini tycker)

• Anonym (Killah)

Tänkte om man skulle starta en tråd om man vill sluta röka och hur de gjorde som slutade med tips och sånt... va tycker ni?
    Där får det INTE förekomma några påhopp eller så....

• NicoleSthlm

Anonym(rökare):

Det var så lite så! Mini var ju aggresiv o du var inte här, så jag tog mig friheten att försvara! Alltid e det någon som ska vara extra elak!

Killah: Tyvärr så kommer nog inte ens en sånn tråd att funka Påhopp kommer man aldrig undan!

• Anonym (Killah)

Nej. Så länge det är "ju jätte synd" om alla som röker så.
    Och de eftersom måste ta försvarsställning direkt och hoppa på alla "moraltanter" som inte röker eller lyckats sluta eller de som sägar att cigg är farligt så kanske det inte är nån idé när jag tänker efter

• Anonym (mea)

mini: det var inte så jag menade, utan att jag klarat heroinabstinensen men inte står ut med nikotinabstinensen och att det är konstigt....absolut inte att det skule vara mer ok för mig att röka än för någon annan, snarare tvärtom; har jag klarat det ena fattar jag inte varför jag inte klarar det andra

• listo

Killah: Ja, men då tror jag det är en förutsättning att man i trådstarten klart och tydligt definierar VAD som räknas som påhopp, eftersom det verkar vara så väldigt olika från person till person och från diskussion till diskussion.
    Och som jag nämnde tidigare så är ju rökdiskussionerna väldigt känsliga, så det kan räcka att man säger: "men tänk på ditt barn" för att det ska tas som ett påhopp...

Jag tror det är svårt att få en sådan tråd att funka, men med en VÄLDIGT tydlig trådstart så ökar i alla fall förutsättningarna!

• Anonym (rökare)

killah: bra förslag!!men som listo säger måste man nog vara väldigt tydlig med vad /vem som kan vara i den tråden. Ex bara en tråd för rökare som försöker sluta och vill ha uppmuntran, den som inte gillar cigg är förbjuden att skriva ett ord där, vet ej om det funkar men vi hade fått prata av oss iaf, både vi som vill sluta och de som kanske inte vill sluta heller. Alltså:rasister mot cigg undanbedes där isåfall säg till om vad du tror så vi alla kan hitta den tråden isåfall.(vi snälla alltså ) och dit räknar jag faktiskt även de som varit hygglig här och försvarat oss fast de själv inte röker.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----