• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • MonicaH

men om du får påhopp i din gästbok så ska du ju anmäla det
    Det är ju personliga påhopp och det får man inte ta till i ett diskussionforum. Åsikter har inget med hur man är som person att göra.
    anezka

• mumama

anezka

d e bättre om du vänder dig till mvc o får hjälp än att be om d på fl... tyvärr!
    att försöka be om hjälp me rökning på detta forum är som att be om att bli idiotförklarad, nedklankad o få dig o känna dig apkass. o ja jag vet att de finns de som tror/tycker att d e peppning o förklara 17000 ggr att barnen mår skit av rökning men d hjälper kanske inte mamman? (UPPENBARLIGEN INTE...!!)
    som sagt vill du verkligen sluta så vänd dig till mvc de finns där för dig, d e bättre o erkänna att d e för tufft för dig ensam o få stöd o faktiskt sluta än att gå o smygröka under hela graviditeten

• anezka

Ja du var jätte ducktig men alla är tyvärr inte det ge stöd i stället för att smutskasta alla som röker under graviditeten få dom att minska på sitt rökande i stället för att bara säga sök hjälp. det måste ju i alla fall vara bättre än att röka 1 packet om dan, själv har jag minskat till 5 ciggaretter om dagen i stället för 1.5 packet om dagen och ja visst jag kanske lyckas sluta men det får i så fall ta sin tid

• Elis är min kärlek

Men då skulle man ju kunna säga att lite vin till varje måltid är helt okej under graviditeten också?! Eller vad är skillnaden?

• Beckah82
    Elis är min kärlek skrev 2006-05-08 09:19:14 följande:
    Men då skulle man ju kunna säga att lite vin till varje måltid är helt okej under graviditeten också?! Eller vad är skillnaden?
    Dra ner från 1,5 vinflaska till 5 små glas om dagen
  • Elis är min kärlek

Beckah82: Ja det verkar lagom tycker jag!

• MonicaH

anezka min kompis rökte ett paket om dagen under sin graviditet. I början minskade hon, men det blev strunt samman för henne sen. Men vill man sluta röka så finns det sluta röka linjer du kan ringa. Eller pröva med att bara tugga på en penna eller något. För många är det en vanesak att hålla en cigg i handen det som är jobbigast attlära av.
    Jag hade tur som hade ickerökar kompisar med. Jag var med dem när jag var gravid.- Och de gav mig rejält med dåligt samvete när jag rökte

• mumama

Elis är min kärlek

kanske lite annorlunda om man e beroende av ngt lr om man gör d för sitt egna höga nöjets skull?
    men du kanske har/ har haft sådana problem under graviditet?

• MonicaH

Om man är med ickerökar folk så brukar det hjälpa. JAg slutade röka i v:17. testade om jag var gravid då . Så jag rökte när jag var gravdi med
    Men det är lite skillnad på att veta att man är gravid och fortsätta röka

• Anonym (jag)

anezka--- Du har kämpat bra om du lyckats dra ner så mycket... Försök ta bort en cigg i taget, börja med den som du gillar "minst" tex så brukar ju morgonciggen va den tuffaste att få bort så behåll den ett tag..
    Va utan den minst gillade ciggen en vecka, nästa vecka tar du och plockar bort en till och till slut är du nere i en om dagen och därifrån är det lättare att bli helt fri än ifrån 5 om dagen..

Kram och ta hand om dig...

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----