• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Beckah82
    alexix skrev 2006-05-09 18:06:14 följande:
    "Jag sparkar inte folk som ligger ner när jag säger att det är sjukt att röka under gravitditeten. Tvärt emot så hjälper jag de svaga, för även om DU missat det så är vi en ganska stor mängd som insett vilka som VERKLIGEN är de svaga i den här frågan. De svaga är FOSTREN och det är väl en jävla tur att vi åtminstone är några som tänker på fostren och för deras talan! "Hur hjälper ni foster genom att kalla en för både de ena o andra?Kanske ni skulle ta o ändra taktik lite, ta o stötta en istället för att bara sitta o skrika ut hur dålig människa man e osv....(jag e inte gravid)
    Hur...för att tillslut kanske dessa personer inser att det inte alls finns ett VAL att sluta röka eller inte. Sluta röka SKA man...det är inget man kan välja att inte göra.

Ja, jag vet att det idag är ett val, men genom att samhället ställer sig upp och skriker NEJ! STOPP! så kommer det så småningom bli nolltolerans på rökning under graviditet.
  • idiblon

Tha Princes: En sak ska du ha klart för dig, och det är att om jag skulle se en gravid tjej stå och röka på stan så skulle jag inte ens titta snett mot henne. Hon kanske har sin ångest och sina problem som gör att hon "måste" lindra sina känslomässiga problem, det kan inte jag veta, men när folk kommer in i trådar likt denna och säger att det inte är farligt, då har personen själv gett sig in i en diskussion och får tåla mothugg. Ser du skillnaden? Säger du att jag inte har ett stort hjärta? Du menar att du kan avgöra det på diskussioner likt denna? Du har inte en aning. Vill du veta mer om mig så är du välkommen att prata med mig privat, men jag undanber mig att du inför andra spekulerar om hur mitt hjärta ser ut. Är det någon som dömer här, så är det du.

• snark

Tha Princes
    För att inte bry dig så skriver du då väldigt mycket? När jag inte bryr mig brukar jag strunta i det, fast du kanske fungerar annorlunda? Hm...

Sluta rök, that´s it. Finns ingen mellanväg. Misshandel av barn är förbjudet i lag, men bara när de väl är födda tydligen.

• pesonen

En mor som röker under gravidteten gör sannerligen ALLT för sitt barn. Hon till och med skadar det medvetet!

• smurfpinglan

Tha princes

ja dig har jag inte lagt märke till så vet inte vilka trådar du fnurrar i. Och angående att alla är lika mycket ärda varför hoppar du på människor och kallar dom för omogna osv.
    Eller är det det som är till att respektera varandra?

• Tha Princes

Beckah82 jaa du är rolig du :) aaa va skojj att du har svar på allt :) är så svartsjuk på dig för att du är så klok...(eller?)

jag är iaf så glad att ja fortfarande har ett hjärta.. som jag känner med..
    Snälla nån kan inte alla bara få vara som dem vill??

• idiblon

Tha Princes: Ska inte barnen som skadas få bli som dom hade velat?

• pesonen

Det är alltså fel att tycka synd om fostret som i det långa ledet är den som kan bli riktigt skadat? Att känna den sortens empati är alltså fel?

Jaja

• Anonym

tha princes

jo peddos e va dom vill,mördare e som dom vill osv..

e d ok då?
    för du tycker ju att alla ska få va som dom vill.

• alexix

Becka:

Jag kan prata bara för mig själv, men inte skulle då jag sluta att röka för att du med flera sitter här på fl o skriker hur dum ihuvet jag är.

Nä tjejjer , stötta andra istället för att sitta o trycka ner andra som har problem o behöver hjälp.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----