• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • therre

ja, det var lite konstigt. att åka o shoppa med en nykläckt...

• Nelly78

fialisastina - jag var där när jag var gravid, såg massor med små bebisar och tänkte detsamma som dig. Kan man inte vänta...???

• Pockadockan

Men alla gör väl som dom vill... eller?

Jag tror inte att bebisen tar skada. Allt folk på ullared är väl knappast nere i vagnen och pussar på bebisen?

• Philenia

Nej men endå,jag måste faktiskt hålla med om att en sådan sak är väl inte det viktigaste? Jag menar,om dom skulle ha saker till babyn kunde dom väl handlat innan? Eller om pappan åkt och handlat?

Eller varför inte helt enkelt väntat en månad eller så?

Dom är faktiskt väldigt känsliga så små!

• Jefa

Med risk för infektioner och sånt så är det inte alls bra med så stora folksamlingar. Men efter att den största risken för sånt är över, ser jag inget fel i det. Vi hade med Emma när hon var kanske 3 månader. Hon låg bara och sov i vagnen. Nu när hon är 1år hade jag aldrig tagit med henne. det hade tråkat ut henne direkt och tycker synd om barn som är med i kanske 1-2 årsåldern som bara gråter och är ledsna och föräldrarna ser bara det viktiga i sin shopping

• malincha

Ok, nu har ju inte jag ens fått mitt barn än, men jag har inte tänkt att sitta hemma instängd i min lägenhet när jag fått min bebis...

• Philenia

Ja men 3 månader,då är dom ju rätt stora dom små endå, och infektionsrisken är ju minimal!

• Philenia

Nanis: Nä,alla gör ju som dom vill..Men jag väntade med att ta med Thea på affären te.x. Hon var 1½ månad första gången hon var med.
    Då infektionsrisken minskat!

Men alla gör som dom vill, men det är väl barnen man ska tänka på i första hand och inte sig själv?

• Jefa

Knasig
    Om du svarade mig, så var det precis dte jag menade. Riskerna minskar kraftigt och det är bättre att ha med en 3månders än 3dagars

• Felicia6
    Fast hur vet man med säkerhet att barnet var just "nykläckt?"
    En sköterska uppe på lasarettet var bombsäker att jag var på väg hem från bb då Jesper var drygt 3månader?
    060812 blir jag fru till världens underbaraste!
Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!