• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • JsN
    fialisastina skrev 2006-04-25 10:43:39 följande:
    FrökenW- Naturligtvis gör alla som dom vill men det betyder väl inte att jag tycker att det kändes vettigt!!??Ja, jag tyckte att det kändes hemskt att se. Jag är inte särskilt sjåpig annars och har aldrig "lindat in min son i bomull". Om man vill handla till bebisen, fine, men kan man inte göra det under graviditeten? Eller för all del ta en snabb sväng till H&M... Eller låta pappan handla? Det finns många lösningar att ta till innan man gör en heldagsshopping på Ullared!För så som de shoppade så såg det inte ut som att de bodde runt hörnet och bara kilade in för att handla nått lite snabbt! 
    Så utan att ha pratat med dem så vet du att det var en nyfödd bebis och att de var tillresta och heldagsshoppade? Snacka om att snabbt bedöma sin omgivning! Trots att det faktiskt skulle kunna vara en bebis på några månader och de mycket väl kan bo runt hörnet.

Ge dem lite kredit för att de har gjort det val som de utifrån sina förutsättningar tyckte var vettigast, även om du skulle ha valt något annat!
    *hälsosamt lat*
  • FruCissy

Jag reagerade också på det när jag var där senast. Har själv en liten flicka och med alla varningar om RS virus ville Gekås vara det sista stället jag skulle ta med en liten bebis på. Jag åkte själv så vi fick barnen stanna hemma.
    Det är derför jag tycker man ska låte små bebisar vara hemma speciellt under RS säsongen.

Sen har man fortåelse för att några måsta ha med sig barnen, men då kanske man kan åka när det inte är smockfullt, och eventuellt ta med en som rullar vagnen utanför.

• Monstermamman

Jag har iaf lärt mej att man inte ska dömma innan man vet orsak..
    Känns dumt att sitta här och spekulera i varför dom var på Ullared när man inte vet orsaken.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • FruCissy

Nej man ska inte dömma. Men man kan jo undra.

Eller så är det min BVC sköterska som skremt upp mig om RS.

• Felicia6

Ts, bara för dom sa till damen att dom va ute på utflykt, så betyder det väl inte att dom bor i finland??
    Så då jag gör en utflykt till lekparken i nästa kvarter, så bor jag i norge lr?

Sen så säger du ju faktiskt själv att du inte VET att det var en nyfödd, varför bli så upprörd då?
    Min son såg som sagt ut som en nyfödd ända till han var drygt 3månader, ochjag hade blivit riktigt upprörd om folk hade gapat sådär om mina val som jag gör med min 3månaders, bara för dom TROR sig veta så mkt

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • cissi24

Den bebben jag så i ullared var nyfödd. Han háde navelstumpen kvar

• fialisastina

Fru Cissy- precis, jag har väl inte skrivit något om att de skulle vara onda, hemska människor. Jag har inte dömt dem, men jag undrar varför man tar med sig en sån liten till ett sånt ställe.

Och Ja, jsn, jag såg dem flera gånger under dagen så jag vet att de inte var där en snabbis! Jag vet inte varför jag ska ge dem nån kred??? Och antingen så var den bebisen nyfödd eller prematur, jag vet väl för sjutton hur en bebis ser ut?

Anledningen till att jag startade tråden var att jag tyckte det kändes hemskt, för jag råkar bry mig om bebisar lite extra mycket nu när jag själv är nybliven mamma. Och jag ville bara se vad ni andra tyckte om det!

• Sophie82

hade han inga kläder på sig?

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!