• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • Felicia6
    fialisastina skrev 2006-04-25 11:41:12 följande:
    sandra- ja, det är möjligt. Men för mig, och de flesta andra, tar det väl ett litet tag att lära känna sin bebis.
    Ja,. men eftersom du inte VET vilken ålder bebisen var i, så vet du inte heller att han inte har hunnit lära känna sin bebis
    060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Tingilya

fialisastina- jo det e klart, men om man har barn sen innan tex så kan man ju lite mer om hur barn e.

• Peak

när jag har varit på Ge-kås tycker jag mig inte ha sett så många nöjda barn, men såklart får ni väl göra som ni vill jag struntar väl i det egentligen, dagens i-landsproblem kan man ju tycka. Men så är det ju med allt, vad någon än säger så säger någon annan "hur orkar ni bry er?"

• Samantha

stackars liten.. min mamma föreslog att vi ska åka till ullared när bebis kommit ut. den kommer för övrigt 24/7 men det tacka jag nej till..
    jag tror inte ens jag kommer tänka tanken affär när grodan tittar ut!

• valkyrian

Tycker nästan det är värre att ta med en unge med spring i benen, en 1 eller 2 åring... bäbisar sover ju mest, men jag skulle nog inte ta med mig en nyfödd heller, jag har värsta folkskräcken och värre blir det om jag har med mig Saga, är rädd att ngn skall gå in i vagnen, sno henne, tappa saker på henne... Ja, men upp till var och en som sagt, Saga behövde aldrig lugn och ro för att ammas, jag gick runt och ammade henne samtidigt som jag handlade, fast jag har iofs aldrig vart på Ullared.

Oj vad svamligt.

• Mini78

alsesani: Jag var bara tvungen... Skrattande Är man uppväxt där själv så känns det så skumt när någon pratar om byn som en affär. "På" Ullared låter lika dumt i mina öron som att man ska in på Borås, handla på Falkenberg eller nåt annat... hihi

Jodå, i Ullared kan man gå omkring med nyfödda utan problem! Flört

Tja jag vet inte, Mini har jag haft som alias ganska länge....?

• MariaTheresa

Måste vara enormt jobbigt att oroa sig för hur okända människor tar hand om sina barn!

• alsesani

Nej Mini78. Det var visst inte du :) Men hej ändå :)

Japp, jag har också varit på Gekås med bebis, försöker att vänta den första månden förstås men sen är det bara att tuta och köra kundvagn. Det är ju enda gången man kan gå med barn som är lugna inne på Gekås, det är ju när dom är bebisar ;) Sen blir det värre..

• isablo

Jag tycker det är skrämmande
    att föräldrar inte bryr sig mer om sina
    barn än att de utsätter dem i onödan
    för en massa skit som de kan ta skada av.

När vi kom hem med våran lilla plutt i januari
    så var vi hyperförsiktiga, oturligt nog så var
    storebrorsan sjuk så han fick RS-viruset ändå.

Men man blir så ledsen när man själv kämpar
    och vet vad det där jäkla viruset sätter för
    spår på ens barn.

Skulle man upplevt att se sitt barn så tätt, slött
    och dåligt så skulle man nog förhoppningsvis tänk om..

• SweetStarAngel

My Lovely Little Lumps
    Din tvååring skulle nog tycka ullared var jättetrist men din bebis skulle nog inte må dåligt då h*n troligtvis sitter bra i vagnen eller bärsjal, bärsele.. och tar sig en lur emellanåt och kan leka i vagnen.

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!