• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • missvegas

Jag skulle ALDRIG ta med mig mitt barn till ullared man får faktiskt fixa barnvakt.. det är mycket skönare att gå själv.. Tycker jag iaf.

• Philenia

Nanis - Nej då, jag förstår ju precis hur du menar..Jag tyckte också det kändes "fängslande" att sitta hemma varje dag..inte se en människa typ.Eller ja,det kom ju folk hit..Men man ville ju ut!
    Och sen vill man ju inte bli en "hemmafru" som bara ser husets väggar bara hela dagarna..
    men jag tänkte mest på thea när hon var så liten och skör.
    Sen när hon vart äldre åkte vi ju och handlade,hälsade på,shoppade lite och så.. Och nu är hon snart 2 år och följer nästan med på allt

• Jen nifer

Men jag tror inte bebisen har fått några meen o något som irriterar mig är när folk ska lägga sig i hur andra föräldrar gör.

Jag skulle inte ta med en pytte liten dit, Men för de dömer jag inte dom som gör det.

Det är nog inte roligt för en tex två åring där heller bland allt folk..men men

• Sophie82

vilket världsproblem :) Alla gör väl som dom vill.

• cissi24

Ibland kan man undra hur folk tänker...

• blede 70

cissi24....hur menar du???????????????????????????????????????????????????????????

• cissi24

Jag tycker också det är fel att asa med sig en nyfödd till ullared.

• fialisastina

Lola- där ser man.

nanis - såklart du vill ditt barns bästa! Jag tycker det är helt ok att göra saker med bebisen, naturligtvis, det gjorde/gör jag med! Det var just Ullared jag reagerade på. Det är så stort, så mycket folk, ingn lugn plats att mata på, fruktansvärt mycket intryck för en sån liten.

Jag håller med om att det är stor skillnad på en 1- och 3-månader bebis. I den åldern (3mån alltså) tycker jag man kan åka och shoppa bäst man vill! Då brukar man ju också känna sin bebis på ett annat sätt.

• fialisastina

sophie- Det är inget världsproblem, men jag tog illa vid mig. Tänk om alla trådar på fl var tvungna att handla om världsproblem, det skulle ju bli ett helt annat forum

Till er andra som tycker att man inte ska lägga sig i hur andra föräldrar gör, eller att alla gör som de vill osv... Varför ska föräldrar vara nån slags helig folkgrupp som aldrig får ifrågasättas? Tror ni på allvar att alla föräldrar alltid gör det bästa för sitt barn? Varför får inte jag vädra min åsikt om att jag tyckte det var elakt/onödigt/själviskt/dumt el. dyl. att ta med sig en nyfödd på heldagsshoppingsmaraton på Ullared?????

• Yrslan

Folk får väll bestämma själva vart de åker och handlar,de kanske bor i närheten och handlar sina kläder på Ullared istället för på HM eller Lindex???? Allt är inte alltid vad det ser ut att vara...

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!