• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • fialisastina

FrökenW- Naturligtvis gör alla som dom vill men det betyder väl inte att jag tycker att det kändes vettigt!!??

Ja, jag tyckte att det kändes hemskt att se. Jag är inte särskilt sjåpig annars och har aldrig "lindat in min son i bomull". Om man vill handla till bebisen, fine, men kan man inte göra det under graviditeten? Eller för all del ta en snabb sväng till H&M... Eller låta pappan handla? Det finns många lösningar att ta till innan man gör en heldagsshopping på Ullared!För så som de shoppade så såg det inte ut som att de bodde runt hörnet och bara kilade in för att handla nått lite snabbt! 

• Lola Jämtland

Finns en tråd om exakt samma ämne....

• Miatanten

Vi var på IKEA när sonen var 4 dagar...
    Kanske inte så smart när man tänker på det i efterhand, men vi hade ingen aning om vad RS-virus och liknande var..
    Kanske dom föräldrarna du såg inte heller tänkte sig för!
    Nu är Theodor 6 och en halv månad och har fortfarande aldrig ens varit lite snorig så vi hade väl tur!

• Toke

Åhh herregud...alla bestämmer väl själva! Hur orka????

• HumDis

Fast risken för RS är ju inte speciellt stor nu i slutet av april. Säsongen är väl över?

Däremot kan jag hålla med om att gå flera timmar på Ullared med en relativt nyfödd är lite konstigt. Finns ju inte direkt någon lugn vrå att amma eller flaskmata. Men jag tycker det är upp till var och en och är inget som jag reagerar på.

/ HumDis
  • malincha

Ja, jag är väl rätt okunnig än så länge gällande infektioner på bebisar, så jag ska nog inte ge mig in i den här diskussionen!
    Jag skulle naturligtvis aldrig utsätta mitt barn för något skadligt, men det jag försöker få fram är att jag inte vill bli "handlingsförlamad" (missförstå mig inte!!) "bara" för att jag fått barn. Jag inser ju att det kommer att medföra enorma förändringar i mitt liv, men jag tror att det är viktigt att man inte känner sig hämmad som förälder.
    Jag kanske pratar i nattmössan? Jag vill inte göra någon upprörd...

• fialisastina

Felicia - nä det går ju inte att veta! Men ungen var ju miniliten och sådär röd du vet...

• blede 70

ja...nyfödd ska man nog inte vara på ullared,men jag har varit där med mina pojkar då de har varut ca2 månader och det har gått bra . nu e de 11 resp 14 år och de har alltid tyckt attdet har varit roligt att följa med.
    så det e nog olika!"!!!!

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!