• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • FruCissy

Man kan jo bry sig utan att dömma...
    Och man är extra känslig med en sådan lite hemma som man ser där.

• SweetStarAngel

Jaha, såna här trådar poppar upp med jämna mellanrum..
    En bebis sover ju lika bra i vagnen på ullared som hemma egentligen. Sen att bebisen får ligga och skrika i vagnen är ju inte bra, bär i sjal t.ex. när bebisen är ledsen. Sen med virus osv. det är ju ohållbart att isolera sig med småbarn. Hysteri tycker jag. Vi har åkt med våra barn till Ikea när de var bara några veckor gamla t.ex. De sov bra i sjalen eller vagnen.

• cissi24

De tog av han när de skulle byta blöja på honom, som de gjorde vi fikaborden

• fialisastina

felicia- vadå sa till damen att de är på utflykt??? jag har inte skrivit nåt om nån dam eller nån utflykt? Jag vet inte vad du menar nu?

Jag tror för övrigt att din son är ganska ovanlig om han såg ut som en nyfödd ända tills han var tre månader.

• JsN

TS, jag förstår fortfarande inte varför du blir så upprörd över att de gjorde andra val än vad du skulle ha gjort! (Dessutom kan du inte veta vare sig hur gammal bebisen var eller hur tillresta de var om du inte frågade dem) Varför gjorde du inte det förresten? Det hade väl haft större effekt på den (i ditt tycke) stackars felomskötta bebisen att du påtalat felaktigheten för föräldrarna när du såg den än att du i efterhand förfasas över deras beteende.

*hälsosamt lat*
  • fialisastina

tack cissy för dina kloka ord - man kan bry sig utan att döma!

• Felicia6

ts, oj sorry, tror jag blandade ihop trådarna om det nu
    Ber om ursäkt.

Angående min son tycker jag inte alls det är ovanligt, har sett många barn som varit små då dom föddes, och såg i princip nyfödda ut första 2-3månaderna

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • My Lovely Little Lumps

nej jag hade aldrig tagit med mig ett barn till ett sånt ställe. att ta med barnen till IKEA tycker jag räcker gott o väl för dom.
    det är ju jobbigt för ett barn att v ara med på sånna ställen överhuvudtaget jag har en 2½ åring och en 6 månaders jag skulle inte ens ta med stora pojken till ullared för jag tror inte han skulle gilla det det hade nog blivit extremt för mycket för honom. plus att vi har lång väg att köra för o komma dit så blir det lång väg hem igen.
    nej åker vi dit blir det utan barn i sånna fall..

• FruCissy

Jag uppfattar som TS vill ha igång en diskussion kring detta. Hon dömer inte bara undrar hur människor tänker ang detta.
    Kanske för att försöka forstå varför andra gör andra val.
    Och en sådan diskussion måste man kunde ha eller ?

• Peak

nej jag håller faktiskt med! Fattar inte heller varför man tar med små barn till Ullared - vad får de ut av det? Jag tror att de skulle ha det bättre hos en barnvakt och slippa Ge-kås!

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!