• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • Tingilya
    stggy skrev 2006-04-25 11:52:03 följande:
    Jag håller med Fialisastina, varför ta med barn överhuvudtaget till Gekås??? Föräldrar springer benen av sig efter billiga varor timme efter timme.Varför inte skaffa barnvakt?Man väljer själv hur man vill göra men i bland tror jag att föräldrar kräver en aningen mycke av sina barn. Jag tar nästan aldrig med min son dit, han har inget där att göra tycker jag.HAn mår mycket bättre av att vara hemma och leka med sina saker än att sitta i en kundvagn.Klart att jag förstår dem som åker långt och ingen barnvakt kunde fixa, men jag tycker super synd om barnen.
    Jag håller med, för det kan inte vara kul med större barn på Gekås, men spädbarn e det ju lättare. Och smärtfriare.
  • isablo

alsesani

Beklagar verkligen förlusten av ditt barn.

Tycker att det är synd att man ska
    utsätta dem i onödan bara, klart att man
    ska åka och handla för det behöver man
    göra, det är ju ett måste.

Är man ensamstående så måste man
    ju ha rätt att åka iväg och handla, åka buss osv. 
    då har man ju inget annat val.

Men BEHÖVER man åka till Gekås med sin nyfödda bebis?

• isablo

Marängswiss

Tycker det var en onödig kommentar.

Antar att TS funderat på det och
    vill diskutera det med andra,
    precis så det fungerar i dessa
    trådarna på familjeliv.

• JsN
    isablo skrev 2006-04-25 11:55:11 följande:
    Men BEHÖVER man åka till Gekås med sin nyfödda bebis?
    Men behöver man avstå för att andra inte skulle välja att göra det?
    *hälsosamt lat*
  • MariaTheresa

Men baciller finns ju ÖVERALLT, eller är GEkås särskilt bacillvänligt?

• PandaMamma

Hmmmm....en liten fundering...jag vet inte riktigt hur jag känner för nyfödda i stora köpcentrum och har egentligen inte behövt fundera själv över det eftersom jag fött på sommaren och med snitt och det sista jag velat/kunnat göra är att åka till affärer Men men...till min fundering...hur gör ni som har större syskon och får ett mindre? hur lämnar/hämtar man på dagis? de som har fler barn hemma och går på öppna förskolan och andra aktiviteter, hur undviker man då alla sjukdomar?

Jag misstänker att de som är hemmamammor med fler än ett barn har en annan syn på att undvika tex RS-virus men förstagångsföräldrar kanske inte vet bättre heller? så egentligen är det inte så konstigt att man ser små nyfödda barn lite här och där, skulle det vara bättre att åka till ICA än just Gekås? vaför? handtagen på kundvagnar är bevisat vara en grym smittpridare av sjukdomar...

Jag har även vänner som fått barn förtidigt och därför inte hunnit handla någonting nästan i förväg, eller andra som tycker att det betyder otur att handla i förväg, så kanske hade det ett rejält behov av att handla och komma hemifrån av olika anledningar.

Hur som helst tror jag inte man behöver låsa in sig hemma för att man har ett nyfött barn.....än mindre behöver man väl bli arg på föräldrar som väljer att gå utanför bostaden med en nyfödd?

• zazla

Jag hoppas att ni som är så himla nojiga inte går över övergångsställen heller...Man kan ju faktiskt bli påkörd och dö!

Jag var på gekås med min dotter när hon var 3 veckor, hon sov hela tiden och tog inte någon skada av det överhuvudtaget. Det var ju inte så att alla på hela stället var nere i vagnen och petade liksom.

• QueenRose

isablo

Jo det vet jag... men då skulle man inte kunna göra nånting inte kunna gå nånstans..

• alsesani

Beror väl på kan jag tro.
    Har man ingen barnvakt, vilket INTE är en självklarhet för alla så måste man ha med sin lilla...
    Rent ekonomiskt kanske man också behöver det, det är ju rätt så vedertaget att det är billigt på Gekås, där finns ju allt från bebiskläder till matvaror och sängkläder. Så istället för att gå in i tre olika affärer med olika baciller så kan man gå in i en affär och åka hem sen..
    Har man tur så kommer man dessutom vid rätt dag när det inte är överbefolkat inne på Gekås, men det räknas till bonusen

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!