• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • alsesani

hehe, precis min tanke.
    Trodde du var en som har mini som smeknamn, hon är här ifrån någonstans, men tanken slog mig att hon är nog ingen 78...

• Tingilya

Men ändå, om man åker till ullared trots RS virus å sånt. Måste man bli påhoppad för det?

• QueenRose

Min son är nu 5 veckor och jag hade tänkt att åka till Ge-kås i nästa vecka och tycker väl inte det är nåt fel med det.
    Man behöver ju inte vara där i hur många timmar som helst men det är klart man ska kunna ta sig nånstans och göra saker fast man har en liten(?) annars tror jag risken är att man låser sig och oroar sig varje gång man ska till och göra nånting.
    Och det finns ju risk att barnet blir sjukt vart man än är... så det kan man inte oroa sig för hela tiden...

• MariaTheresa

isablo; Då vi flängt runt med vår son på diverse tilltag hela hans (förvisso korta) liv, tycker jag att det är trist att andra ser på det som att man är en förälder som "inte bryr sig"!

• Tingilya

Hur länge tycker ni att man ska isolera sig hemma när man har ett litet barn?

1,2,3,4 månader?

För RS risken e ju stor ända upp till 6månader.

• alsesani

Isablo..

Jag har visst upplevt att mitt barn blivit slött och dåligt.
    Jag har förlorat ett, dock inte i RS-virus...
    Orkar däremot inte tänka på ALLA risker som finns med allt!!
    Det är farligt att åka bil också, syskonen går på dagis och i skolan och vem vet vad skit dom kommer hem med.
    På jobbet torkar jag just skit, vad kan inte jag dra hem...

Alla vet att risken finns det tror jag men man måste också kunna åka och handla, även storhandla med bebisar. Det finns massor av baciller på ICA också, det behöver man ju inte åka till Gekås för att få.....

• isablo

Queenrose

"Och det finns ju risk att barnet blir sjukt vart man än är... så det kan man inte oroa sig för hela tiden... "

Det finns ju en STÖRRE risk att det blir sjukt
    om man utsätter den för det..

Men, men.. Det är givet upp till var och en,
    men förstår att man blir påhoppad för det..

Tycker det är rätt! Ett barn kan bli jättedåligt om
    den blir smittad av RS-viruset!

• stggy

Jag håller med Fialisastina, varför ta med barn överhuvudtaget till Gekås???
    Föräldrar springer benen av sig efter billiga varor timme efter timme.
    Varför inte skaffa barnvakt?
    Man väljer själv hur man vill göra men i bland tror jag att föräldrar kräver en aningen mycke av sina barn.
    Jag tar nästan aldrig med min son dit, han har inget där att göra tycker jag.
    HAn mår mycket bättre av att vara hemma och leka med sina saker än att sitta i en kundvagn.
    Klart att jag förstår dem som åker långt och ingen barnvakt kunde fixa, men jag tycker super synd om barnen.

• Marängswiss

Du verkar ha kollat noga eftersom du vet att bebben var miniliten och röd...kanske skulle infektionsrisken i folksamlingar inte vara sa stor om du och andra som du lät bli att komma sa nära och glutta in i ett okänt barns vagn...

Att du orkar bry dig.

• My Lovely Little Lumps
    SweetStarAngel Online
    hehe nja min 6 månaders äker inte vagn så länge o gärna han blir hellre buren plus att han är ett spybarn så inte så kul o bli nedspydd mitt i ullared det är knappt att han vill gå ned till stan ett par timmar han hatar att sitta stilla o bara glo o så snabbt kommer man inte fram emd vagn p ullared
    min stora hade nog klarat det bättre när han var 6 mån för han älskade vagnen det är ju så olika barn från barn.
    jag hade bara själv itne tagit med barnen dit för jag hade bara blivit stressad o då svettas jag hehe ne ska jag handla ska det gå smidigt o med barn blir det knöligt
Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!