• fialisastina

Nyfödd på Ullared!!!!!!!

Åhh jag var  på Ullared i förra veckan och då såg jag en sak som berörde mig illa! En pappa gick runt med en barnvagn med en liiiiiiiiiten liiiiiiiiiiiten bebis i, som var så fruktansvärt ledsen. Alldeles miniliten och röd sådär som alldeles nyfödda bebisar är... Jag kunde inte förstå varför man måste åka till ett sådant ställe med en sån liten! Och ja, jag vet att bebisar sriker och att de inte dör av det, jag har själv en 6månaders son som såklart har varit sur på ICA några gånger! Men ULLARED Skrikandes tänk på alla virus, trängseln, alla timmarna i vagnen... Jag såg på varuberget i kundvagnen att de inte kommit dit för fem minuter sen direkt... Jag var tvungen att gå därifrån, jag tyckte så synd om det röda lilla illvrålande knytet!

• Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!
  • Mini78

Det är väl ändå GE-KÅS ni menar som butiken FAKTISKT heter... Ullared är annars ett ganska trevligt ställe, så dit tar jag gärna min bebis. Mina föräldrar bor där tex.

Var bara tvungen att påpeka... sorry.. Räcka ut tungan

• stinafina

Jösses.... jag förstår mig inte på folk som orkar bry sig om hur andra väljer att leva. Så länge det inte är rena övergrepp, vanskötsel eller misshandel. Men varför bry sig om att andra far till Ullared?!
    Kan det vara lite avundsjuka för att andra gör som de själva tycker är bäst? Medan man själv kanske hela tiden går omkring och funderar på vad omgivningen ska tänka?

• My Lovely Little Lumps

stinafina avundsjuka hahahahahahahaha

• Tingilya

Jisses, att folk orkar..
    Jag hade med mig min son på Gekås när han va runt 4-5v...inte led han av det.
    Och ärligt talat, tror att de flesta förlädrar vet om RS virus å andra virus. Men om de iaf vill ta med sig sitt barn  nånstans, e de sämre föläldrar då?

• fialisastina

JsN- Jag är lite blyg, jag skulle aaldrig kunna med att gå fram och fråga dem. Jag är heller inte säker på att bebisen led, men det lät hemskt. Alla kan göra lite knasiga saker som nyförlösta mammor. Jag har själv i efterhand lite dåligt samvete för att jag släpade med min pojk när han var nån vecka till affären. Dessutom tog jag extra illa vid mig av att pappan inte tog upp barnet utan bara stod där och vaggade lite förstrött på vagnen medans han i lugngan ro kollade vidare på verktygen! han tittade inte ens mot vagnen!

• Tingilya
    fialisastina skrev 2006-04-25 11:37:44 följande:
    JsN- Jag är lite blyg, jag skulle aaldrig kunna med att gå fram och fråga dem. Jag är heller inte säker på att bebisen led, men det lät hemskt. Alla kan göra lite knasiga saker som nyförlösta mammor. Jag har själv i efterhand lite dåligt samvete för att jag släpade med min pojk när han var nån vecka till affären. Dessutom tog jag extra illa vid mig av att pappan inte tog upp barnet utan bara stod där och vaggade lite förstrött på vagnen medans han i lugngan ro kollade vidare på verktygen! han tittade inte ens mot vagnen!
    Men han kanske känner sin bebis såpass väl att han tyckte att det inte va så farligt att han skrek?
    Ibland kan ju bebisar faktiskt skrika, och man behöver inte pocka upp dem jämt.
  • fialisastina

mini- hahaha GE-kås såklaaaaaaaaaaart!

• MariaTheresa

Vi har alltid flängt med vår son (började redan när han var en vecka), och han har aldrig tagit skada av det! Är nu 10 månader, berest, och har bara varit sjuk en enda gång i sitt liv. Alla gör som de vill, varför bara inte låta det vara så?!

• alsesani

Tack Mini78..
    Jag satt här också, ska jag påpeka eller ska jag inte...
    För i orten Ullared har man väl rätt att gå med nyfödda eller ;)

Förresten, Mini låter bekant. Är du den Mini jag tänker på tro??

• fialisastina

sandra- ja, det är möjligt. Men för mig, och de flesta andra, tar det väl ett litet tag att lära känna sin bebis.

Svar på tråden Nyfödd på Ullared!!!!!!!