• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • En helt vanlig mamma

Cloudberry,

12 000 kronor ar inte sa forbaskat mkt pengar for vissa manniskor.

Vi kunde lagga det pa en forlovningsring jag skall bara resten av livet utan att fa det minsta lilla onda i magen.

Skulle min man daremot vilja kopa en hund for 12 000 skulle jag saga stopp. Det tycker jag inte att en hund ar vard...

Olika prioriteringar helt enkelt.

• Anonym (undrar)

(7000)- ja tycker jag med. Dessutom som jag sade innan så är det nu jag känner att man kan göra sådant här. Innan barn, bil och hus. Vi har bara varandra att lägga pengar på, vi jobbar, sparar varje månad så vi kan resa osv. Så jag tycker att dert är helt ok.

• Anonym

Vi fick bägge två för 1500:- med gravyn inräknad. Guld och släta. Älskar min ring. Jag personligen tycker att en förlovningsring ska vara slät, av guld och inte ha bling bling.

• Anonym (7000 kr)

Precis! Vi prioriterar alla olika! Själv hade jag lätt kunnat köpa en hund för 12 000 kr.

• Anonym

Ja. En hund hade jag gett 12000:- för. Men inte en ring.

• Anonym (undrar)

Skulle också lägga 12000 på en vovve. Mitt nästa projekt...hahahaha

• Anonym (7000 kr)

Jag hade kunnat ge 12 000 kr för såväl ring som hund. Men ALDRIG för ett badkar!

• Anonym (undrar)

hahahahahahaha

• nattinattio

vora två vuvvar kostar 20 000,- st, ringarna bara några tusen styck...

• Marlene B

ny brud: Nä, en hund är en kommande familjemedlem och den skulle väl vara mer än värd 12000 tycker jag, men jag har svårt att tycka att en minimal sak som sitter på fingret skulle vara värt mer, men det är som du säger......det sitter inte i pengarna när man köper en ring för (minst) 12000:-

Svar på tråden för dyr förlovningsring?