• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym

okej ts du vill gärna ha den där ringen men ni är faktiskt två om förlovningen och två om beslutet om vilka ringar. alltså finns det inget som säger att just du ska få din vilja igenom. förstår att din sambo reagerar. shit 12000kr är ju en hel månadslön.

• mysan82

ärligt talat tror jag inte att det är många som bär ringen hela livet. Sorgligt men sant.

• Nennie28

Man ska väl utgå från att man bär ringen hela livet, det är ju det som är grejen.

Ringen ska man ju vara helt nöjd med, annars kommer man ju störa sej hela livet på att man inte la lite extra pengar på att få den ringen man egentligen ville ha.

• Anonym (7000 kr)

Suck... jag har sagt det förut men säger det igen... om folk köper TV-apparater för 20 000 kr så är det ingen som tycker att man är en snorunge. Eller ett badkar som någon tidigare skrev att man kunde köpa för pengarna. :-0 Men så fort det gäller en förlovningsring är det onödigt och lika med att kasta pengarna i sjön.

Förstår inte hur folk resonerar. En TV-apparat blir omodern och går sönder, men en vacker ring är en investering som räcker livet ut och som kanske kan vara till glädje för kommande generationer!

• Smilie

Mysan82: Men den inställningen kan man ju inte ha.
    Vi la ner en massa pengar på våra ringar och vi har i åtanke att ta oss med de i graven

• Noran

12 00 är ju jättemycket. Tänk om du tappar den. Eller tappar nån sten. Och vad ska vigselringen kosta?? Jag kan förstå att han blir sur!

• koje

Det är ju inte säkert att ringen räcker hela livet. Min vigsel ring kan jag inte ha efter de sista 2 graviditeterna av 5 så fingrarna har blivit tjockare och min vigselring är i 3 olika guld om jag ska öka min ring måste jag bestämma mej för vilken färg jag vill öka min ring med. Och hur lätt är det? Så nä den kansdke inte räcker hela livet

• Anonym (7000 kr)

Det är därför som det finns försäkringar.

Ingen skulle väl låta bli att köpa en ny TV bara för att man skulle kunna tappa den i golvet när man t ex flyttar den...

• En helt vanlig mamma

Man forsakrar sin ring...precis som med andra dyra saker.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?