• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (??)

Men TS frågade verkligen inte vad era ringar kostade!
    Det var inte det som är grejen.
    Då vi skulle förlova oss hade min kille ingen som helst aning om vad ringar kostade eller kunde kosta. Kanske är samma för din kille?Jag hade gärna haft dyrare ringar men vi hade bara råd med vanliga förlovningsringar.
    Ser verkligen inget fel i att ha en dyr ring, eller om vigselringen också skulle vara dyr, vad spelar det för roll?
    Det viktiga är ju att man får som man vill!

• Anonym (??)

Din kille kanske behöver smälta det hela lite?

• Tess71

Jättetråkigt! Jag vill ha en ring som kostar 38000kr så 12000kr tycker jag är billigt!
    (jag kommer nog inte få den ringen jag vill ha, utan säkert en i den kassen du vill ha! )
    Lycka till!!

• nattinattio

visst kan jag oxå få riktigt dyra smycken men då för att han vill ge mig de inte blir tvigad till det...

• Blåkråka

äch, anonym ??, tråden har gått lite ot men håller sig till ringar än iafall.. Tror hon skulle snakca med sin kille eller något och tråden bara andas o lever i sina egna små tankegångar

• ShjärtaM

Förlovning = kommande giftermål!

Vad tusan är det med dagens människor? Att förlova sig flera gånger och ta lätt på det tycker jag är att smutskasta den kärlek som det BORDE betyda när man förlovar sig, att man planerar sin famtid ihop!

• Anonym

Våra förlovningsringar kostade 900 paret...sen när vi skulle gifta oss så bytte vi till några som var dyrare men som passade våra bröllopsringar bättre.

• Poena

Jag tycker väl inte det är fel att lägga 12000:- på en förlovningsring, men jag kan själv bara komma med några råd varför det kan vara bra med det motsatta.

* Det är ju tänkt att man ska ha förlovningsringen på sig alltid, den kommer slitas mycket, tänk på det. Speciellt om det är ädla stenar i ringen (vilket jag antar att det är ) så rekommenderas det t ex att man inte ska diska, duscha, bada, baka, etc etc med ringen på. Jag tycker det är jätteskönt att slippa tänka på sådant och med en vanlig guldring blir ringen snyggt sliten med åren istället.
    * Är det värt att bli ovänner om en sådan sak?
    * Som sagts innan, kommer du nöja dig med en enklare ring som vigselring sedan? Om din man blir sur och tycker detta är onödigt, så kommer han kanske reagera likadant då..
    * Är det en märkesring? Kanske går att be en guldsmed tillverka något liknande för en billigare summa? Då kan man även lämna in gammal guld som delbetalning.

• Anonym (fattiglapp)

12000 för en förlovningsring!

jag tycker att priset inte spelar någon roll om man har råd med det eller om man vill försaka något för att ha råd med det. Våra ringar kostade inte så mycket men jag älskar min ring, Fast jag hade nog älskat en ring för 12ooo oxå om vi haft råd....

Prata med din blivande och spara ihop till ringarna tillsammans om ni vill ha dem, men bråka inte om en ring,den är ju till för er kärlek, och er gemensamma framtid!

• Anonym (Varför)

Varför måste allt vara så dyrt hela tiden vi köpte våra ringar för 2500 för båda med gravyr + att min vigselring kostade 2500 hans förlovningsring slipade vi ner till en vigselring isället för att han skulle ha 2 ringar... detta tyckte vi var bra även om vi hade haft råd med dyrare ringar så valde vi detta...

Svar på tråden för dyr förlovningsring?