• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • En helt vanlig mamma

Jo, jag vet att hundar kostar...och ingen lar reagera namnvart pa ditt pastaende...

Men om jag skulle skriva att jag ar strang med min forlovningsring. Det maste vara vitt guld, minst 1 karat diamat med en bra forsakring...Det hade stuckit i mangas ogon...

• Anonym (undrar)

ja han är hos sin mamma nu. Men han tycker denna tråd är rolig annars. Visade den i morse när vi blivit sams.

• Anonym

Ja, men det sticker ju mycket i ögonen pga avundsjuka hos många. Säger INTE att det som sägs här sägs pga avundsjuka!!

• Anonym (undrar)

New york bruden. Det låter som min ring.... har sett en fin för 17000 också med prinsesslipade diamanter hahahaha...

• Noran

Klart jag bestämmer vad som är normalt

Den kan väl vara värd det för dig, men du kan inte för vänta dig att din sambo tycker att den är värd det.

Om han vill köpa en tv (eller ett badkar) för 20 000 och du tycker att det är orilmigt mycket så kan han kanske göra det för sina pengar. (Har ni gemensam ekonomi får ni ju kompromissa.) Men en förlovningsring tycker jag är en annan sak. Blir konstigt om du säger "Jaha, då köper jag den själv" Då är det bättre att du köper en egen ring som inte är en förlovningsring till dig själv.

• Marlene B

Lägger hellre pengar på något som vi båda har glädje av som inredningen till ett hus, resa.....än något som bara en får glädje av......men men, vi är alla olika....

• En helt vanlig mamma

Jag ar ocksa en sucker for princesscut..Har det pa mina 7 diamanter i min ring *stolt*

• Anonym (undrar)

CloudBerry - självklart handlar det inte främst om att jag ska bli nöjd och inte han. Problemet uppstod när han surade ihop utan att ge mig en förklaring, samt att mina förslag inte dög, fast hann ej kom med några egna. Inte för att retas med dig men lägenheten är renoverad, och vi ska resa i sommar. Dessutom köper han sånt som jag tycker e vansinnigt som säsongskort till allsvenskan för några tusenlappar!!!

• Anonym (undrar)

ja jäklar va snyggt det är....

Svar på tråden för dyr förlovningsring?