• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • nattinattio

förövrigt "kostade" vårt barn runt 100 000,-... (ivf)

• Anonym

Jo ett badkar för tolv ska jag ha när vi flyttar till hus. Hund för ca. 10000:- kök för ca. 30000:- och nyrenoverat badrum för ca 20000:- Så det lägger jag pengarna på Lite OT men men

• Marlene B

TS. Du skrattar men det gör inte din pojkvän?!

• Anonym (undrar)

oj nu har det blivit MINST 12000. Det här e kul....

• En helt vanlig mamma

Haha, dar ser man...Jag tycker att en hund skall kosta max nagon tusing...vet att man kanske inte far ngn vacker jycke for det, men sa kanns det...

• Anonym

Ny brud: Jag är sträng med att ha en från en kennel som ska vara vaccinerad och vetrinärsbesiktad. Och då får man ge mellan 10-15000 för den rasen jag vill ha.

• En helt vanlig mamma

Cloudberry, du behover inte vara sur a hennes mans vagnar...

• Anonym (undrar)

faktiskt inte hans mormor dog i morse

• Anonym (Badkar)

Ooops, vi som gett 19 000:- för vårt badkar med ryggmassage
    Ringarna kostede runt 4000:- för båda när vi förlovade oss och min vigselring gick på 3500:- några år senare.

För vovven betalade vi 8000:- för 6 år sedan

Svar på tråden för dyr förlovningsring?