• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (sommar)

Hej! Jag tycker absolut inte att ringen kostar för mycket! Självklart vill man ha DEN DÄR ringen, som man tycker e speciell. Det gäller ju för resten av livet! Hoppas att det löser sig!

• Noran

Har inte ens tänkt tanken att man skulle försäkra en ring. Tycker i alla fall att det är helt galet. TV:n springer man ju inte omkring med varje dag.

• Noran

Har man gott om pengar kan man kanske köpa så dyr, men jag tycker inte att det är nåt som är normalt, och därför tycker jag att du ska förstå att din sambo inte vill.

• Anonym (7000 kr)

Men tänk på alla dessa svindyra bilar som folk kör omkring i. Det är nog större risk att man krockar än att man tappar en ring...

• Konvaljen

Alltså, om det hela sitter i ringen tycker jag du ska ta dig en funderare. Om han gärna vill betala din ring men inte har råd med så mycket, då är det väl inte hela världen?

Jag ville jättegärna ha en egendseignad ring som skulle gått på mellan 15000-18000, men vi hade inte råd. Istället fick jag rita en annan ring som gick på 5000 och den blev superfin och jag blev lyckligt gift.

• Ess

12000 för en ring är i mitt tycke alldeles förmycket. Jag skulle heller aldrig betala 20000 för en tv, jag såg att nån jämförde med en sådan.

• Anonym (undrar)

Kul att normen för normalt är du Noran

• Marlene B

12.000 för en förlovningsring???
    Är det inte bättre att satsa på en dyrare vigselring istället eller hade du tänkt att den skulle kosta över 12tusen också???

• Anonym (undrar)

herregud, vem har sagt att vigselringen måste vara dyrare. Jag är inte vidare traditionsbunden av mig och inte min sambo heller. Jag har valt att kanske göra tvärtom...och annars om jag hittar en fin ska jag köpa den även om den är ännu dyrare. : )

Svar på tråden för dyr förlovningsring?