• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Smilie
    CloudBerry Online

Med herre gud , varför skulle man inte kunna lägga stora pengar på
    en förlovningsring?
    Man skall ju som sagt ha den hela livet och visst förlovar man sig för
    kärlek.. men man kan väl ha ne fin ring för det.
    Jag vet många som har sett ut sin drömring ... inte hade råd med den
    men väntade med förlovningen tills de sparat ihop till sina ringar..
  • Marlene B

NY Brud: Jovisst, har man jäkligt lite att göra av pengarna så........får bara en känsla av att det måste finnas vettigare saker att lägga dom på, men jag förstår verkligen TS pojkväns reaktion!!!!

• En helt vanlig mamma

Vad skont att hora att ni ar sams...

Visst ar det ett intressant fenomen hur folk reagerar nar ngn har mer pengar att rora sig med eller prioriterar annorlunda...Men upphor aldrig att forvanas over hur jobbigt det kan vara for andra att man ar annorlunda

• En helt vanlig mamma

Cloudberry, Vad hade de kunnat lagga sina pengar pa da tycker du?

• Marlene B

Smilie: Känns som om fokus ligger på status istället för på kärlek, men det är ju bara vad jag tycker!!!!!

• Anonym (undrar)

Ja det skulle jag också vilja veta!!!!????

• Anonym (7000 kr)

CloudBerry: Vad är "vettigare" att lägga 12 000 kr på än en förlovningsring??

(Förutsatt att alla räkningar är betalda såklart!)

• Marlene B

Ny Brud: Jadu, jag kan fantisera om vettigare saker att lägga pengarna på än en ring, men det verkar inte du kunna!

• Anonym (undrar)

Hmm status e nog fel för vad jag vet kan folk lika bra tro det är silver eftersom det är en vitguldsring. Dessutom är jag snart färdig polis och kommer ha handskar på mig nästan hela dagarna. Så ringen är faktiskt bara för mig/oss. kram på dig Cloudberry du verkar så arg....

• Anonym (7000 kr)

Själv tycker jag att det är otroligt mycket vettigare att investera sina pengar i en ring än i ett flådigt bröllop, en platt TV eller en bil vars värde sjunker som en sten...

Svar på tråden för dyr förlovningsring?