• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • ACKAN

Jag som nästan skäms för att jag har varit förlovad 2 ggr...

Men den första förlovningen kom som en överraskning på min 20 årsdag, så jag visste knappt in eller ut. Inget som vi disskuterat innan. Tyvärr blev den satt på mitt finger vilket jag ångrar idag. Hade jag inte blivit så chockad hade jag sagt nej.. Bröt förlovningen efter bara 1 månad.

Andra förlovningen planerade jag och min man ihop, även om vi förlovade oss efter bara 6 månader så kändes det rätt.
    Har varit tillsammans i 8 år nu och gifta i 1 år snart

• tvärtom

jag smidde själv ringarna till mig och min tjej. de är breda i borstat sliver och skitsnygga. min är lite bredare än hennes. kostnaden för bägge var under 1000-lappen och istället betalade jag med tid och svett och det var värt varenda sekund jag la ner på att forma dem som jag ville ha dem.
    och sen friade jag vid vätterns strand

jag kan nog tycka att 12 kkr är lite dyrt men om man vill och har råd så varför inte?

• ALMTL

tvärtom:

Att få en egensmidd ring av min kille hade jag upplevt som otroligt romantiskt...det slår alla andra ringar!

• tvärtom

ALMTL: ja hon blev glad som fan! det var superromantiskt och jättemysigt. och jag blir så glad var gång jag tittar på hennes finger och ser hur fin hon är i sin ring! (kan inte låta bli att titta och snurra på min egen heller och bara tänka på att den binder mig till henne *leR*)

• Axels och Annies mamma

ringen är ju egentligen bara en symbolisk sak, vi köpte vanliga släta guldringar och graverade dem, de kostade ca 3500 totalt för båda två. Jag tycker att själva handlingen är viktigare än ringen, vi skall gifta oss till sommaren och vi kommer inte att köpa en vråldyr vigselring då heller, ringen till mig ligger på ca 4000:-

• Pitufita

Håller med ACKAN jag nästan skäms med att vara förlovad 2 ggr. Fast jag bröt förlovningen efter 5 år jag körde nästan en run away bride...
    Nu förlovade vi oss efter 5 månader och gifter oss nästa år.

Men 12 000 GALET dyrt i mina ögon men vill man ha den så vill man. Min kostade runt 4000 kr.

Tvärtom

Fy fan va rooomantiskt

• nattinattio

fattar inte hur ni som slår ut summorna på 70 år tänker egentligen, inte dyrt då? alltså får kvinnan inget annat på de 70 åren ???

• yndra

Stå på dig!! Det är ju nästan bara i norden som en fölovningsring är så intetsägande som en slät guldring. I England tex så är det oftast den ringen som är dyrare och vackrare, det är ju ändå ett löfte om vad som komma skall. Fast det är klart här i Sverige så förlovar sig folk ganska så ofta utan att gifta sig.
    Varför skulle du inte kunna ha en dyrare förlovningsring och sedan låta vigselbandet vara lite enklare?

• nattinattio

har ts ens nämt vad vigselringen skall/får kosta?

Svar på tråden för dyr förlovningsring?