• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • strandsnäcka

Trist om ringen som skulle bli en påminnelse om er kärlek istället blir en påminnelse om att ni var oense. Jag skulle försöka hitta en annan billigare ring som ni båda känner är rätt, ekonomiskt och utseendemässigt. Hur viktig är ringen egentligen? Det är ju kärleken den symboliserar som är det viktiga. Tycker jag i alla fall.

• En helt vanlig mamma

TS, Mmmm ser att du far lite moralpredninkningar harinnne...

• En helt vanlig mamma

TS, pratar ni med varandra annu? Har ilskan lagt sig hos honom?

• Marlene B

Läst lite bakåt i tråden och får en känsla av att det finns många som är j*vligt bortskämda här!!!! Lägga riktigt stora summor på en förlovningring???!!! Va, fan är det inte kärleken som är viktigast eller vad har folk för problem egentligen??!!!!!

• En helt vanlig mamma

HAHA Kanske har de gott om pengar? och vad har det med karleken att gora?? Man kan val alska nagpn lika mkt bara for att man ar rik?

• Marlene B

Eller så är folk så täta så att dom inte har något begrepp om pengars värde!!!!!!

• En helt vanlig mamma

Men, vad ska man da gora med pengarna om man badar i dem??

Om man tjanar netto 120 000 i manaden har man ju ett annat prislage att kunna kopa forlovningsringen for an om man tjanar 12 000 i netto...Det innebar ju inte att dte ena paret ar battre och mer kara an vad det andra paret ar...

• Anonym (7000 kr)

Men att lägga samma summa på ett badkar eller en resa, som någon tyckte, är helt ok?

Herregud, vi prioriterar alla olika, och jag skulle bra mycket hellre lägga 12 000 kr på en ring som min dotter kan ärva, än på ett badkar!

• SysterHedvig

Eller så sparar de till något som betyder något för dem? :P Jisses. Tappa inte fokus på vad ts fråga var från första början.

• Anonym (undrar)

Tjenare New york bruden.

Ja herregud vilken liv. Snacka om känsligt. Jo allt e bra, vi prata ut och e sams. Förstår varann nu och de är inga problem. Vi ska och titta på ringarna igen på torsdag, nu envisas han att han vill betala min och jag hans som vi sagt från början, men vi får se. Jäkligt intressant dock hur känslor kan blossa upp.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?