• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (7000 kr)

Noran: Varför är det konstigt att betala sin egen förlovningsring? Jag gjorde det och jag är inte ett dugg konstig! Min sambo och jag visste faktiskt inte att det tydligen finns någon oskriven regel att killen ska betala tjejens ring. Kanske ska kräva in pengarna i efterhand då...

• Themis

Ha, om min karl nånsin gick med på giftermål* så hade jag köpt den ring JAG ville ha, för vi har skild ekonomi.

Inget gnäll, inget gräl. Och passar inte det så SHUT UP AND SUCK!

*har fått flera fina ringar av honom ändå men just bröllop är han ingen anhängare av...

• Anonym (undrar)

(7000) ATT JAG KAN TÄNKA MIG ATT BETALA MIN RING SJÄLV ÄR TYDLIGEN KONSTIGARE ÄN DET BAKÅTSTRÄVANDE ATT MANNNEN SKA BETALA. JAG SKULLE TYCKA DET VAR LITE PINSAMT ATT FÖRVÄNTA MIG ATT HAN SKULLE BETALA. VILLE HAN DET SÅ GÄRNA MEN ANNARS TYCKER JAG DET ÄR NICE ATT MAN BETALAR VARANDRAS ALT HJÄLPER TILL BETALAR PÅ SIN OM MAN NU VILL HA EN LITARE DYRARE. HUR KAN DET VARA SÅ FEL?

• Anonym (7000 kr)

Tycker också att det är konstigt att så många tycker så ts. Och att du ska nöja dig med en annan ring bara för att han ska bli nöjd och glad. Det viktiga är väl ändå att ni älskar varandra, inte vem som betalar ringen... Och det är väl klart att man vill ha något extra när man ska bära den resten av livet...

• Anonym (7000 kr)

Bimsan: Ha, ha, gillar din inställning.

• Anonym (undrar)

Har några likar här så det känns nice! Nu e det dags att äta (har varit på body pump) jobbigt!!! och läsa liyte till min tenta. Ha det bäst!

• Noran

Betala den själv är väl inte konstigt. Om ringarna nu kostar olika mycket. Eller om du råkar ha mer pengar just nu. Jag bara tog för givet att det var något man bestämde tillsammans. När vi förlovade oss tänkte jag inte tanken att vi skulle ha olika ringar. Det är möjligt att hans kostade mer eftersom den är större, men det är klart jag betlade hälften i alla fall. Det är nog bara jag som inte tänkt så långt.

I många länder får ju bara tjejen förlovningsring och sen får båda vigselningar.

• Anonym (7000 kr)

Lycka till! (i dubbel bemärkelse)

• Anonym (viktigt!)

Jag säger bara en sak: SVENSKA AVUNDSJUKAN är förskräcklig!!!

Det jag hetsar upp mig över är alla små jante-inlägg, som går ut på att man minsann inte ska glittra mer än nån annan. Tillåt mig att kräkas över er avundsjuka. Den lyser nämligen igenom!!!

Skit i vad andra lägger pengarna på! Jag själv hade aldrig velat ha en ring i stål... eller en enkel slät ring i guld. Men det är JAG det! Men så har vi också råd. Att jag har ringar på mig varje dag för 88000:- är ingen stor grej på det stora hela. Ni hade antagligen fått skrämselhicka om ni visste hur vår ekonomi såg ut och vad vi spenderar pengar på varje månad.

Huuuuhhhhhhh för jantelagen. Gonatt.

• Anonym (monky)

Håller med din kille att ringen är alldeles för dyr !
    När man är ung finns det så mycket man måste skaffa om man ska sätta bo. Kärleken sitter väl inte i en dyrbar ring ???
    Din kille verkar vara ekonomisk !

Svar på tråden för dyr förlovningsring?