• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Glimmerfall

Jag har rakat mig sen jag var 16...har ALDRIG haft svamp. Har aldrig haft infekterade sår som någon skrev. Jag skulle aldrig kunna vara hårig. Trivs inte med det.

Jag använder både hyvel och lady shave...det beror på vad jag känner för för stunden.

ஐ Lycka är bara smärtlindring ஐ
  • Anonym (P)

Jag fick svamp när jag rakade mig. Jag rakade bara nertill. Har aldrig haft det, varken före eller efter. Så jag är säker att det berodde på rakningen i mitt fall. Och binda mot rakat underliv är riktigt obehagligt tycker jag. Det blir aldeles för tätt ju! Fast uppenbarligen är det olika från person till person. Det är väl bara till att testa sig fram om man är nyfiken!

• Anonym

Kanske man ska undvika rakning om man har känslig hud. Har man lätt för att få rakfinnar och annrs lätt reagerar på huden så kanske det är bäst att låta bli att raka sig. För de som klara huden trots rakning så är det bara att gratulera till att ni hittat ett sätt som funkar för er.

• CrazyOne

Jag håller med skimra till fullo..
    Började raka mig som 15 åring och har ALDRIG haft svamp..

Går även med string i alla möjliga matrial, aldrig fått svamp..

• Lillan7704

Jag vaxar och tar bort allt.. En s.k brasiliansk vaxning..
    Har varit helt kal i över 10 år och kommer aldrig låta håret växa ut där nere!
    Tycker inte det är ett dugg pinsamt i offentliga duschar, det är vanligare än man tror!

• Lillan7704

Har heller aldrig haft svamp som har haft med rakningen/vaxningen att göra.. Och inte heller plitor eller infektioner.. Jag har inte haft några problem alls, tvärtom! Enbart positiva upplevelser!!

• NenniePennie

helrakat här. haft helraka periodvis och oftast, i ett år nu. aldrig haft problem med svampinfektion eller liknande. inte hellr pinsamt att duscha offentligt. Men det har ju med sitt självförtroende att göra

• Aaliyah

NenniePennie; tror också att det handlar om självförtroende men inte på samma sätt som du menar kanske...

• NenniePennie

Aaliyah? vad menar du och vad tror du att jag menar?? :P

• NenniePennie

jag menar inte självförtroende som i "hej jag är snygg"

Svar på tråden Raka könshår