• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

jag som trodde det var tvärtom... att om sambon förbjuder så passar bebisen på att komma.

• Annione

mira: jo precis vad jag tror, men det kan jag ju inte säga till sambon... Har haft fler sammandragningar än vanligt idag. Men det kan bero på att jag har dammsugit och handlat... Helst vill jag ju inte att bebben kommer än, kan ju vara trevligt om sambon orkar var lite peppande under förlossningen. Som han är nu tror jag inte ens han orkar ta sig till bilen. Än mindre köra den... Så bebben får gärna lyssna på sambon

• eio

Ja, jag sitter här i min källare som vanligt, var iväg en sväng och köpte lite nya gardiner och annat smått å gott. Vi var ju på IKEA igår å köpte nya överdrag till soffa å fotölj i grönt så nu ville jag ha gardiner som matchar det.
    Efter den lilla turen vid lunch så är jag nu helt slut....mår riktigt illa i värmen. Så nu har jag tagit en sval dusch och så ska jag lägga mig på sängen en stund.

Imorgon bär det av till High Chaparall med familjen och några kompisar och deras barn. Ska bli kul. Vi ska sova kvar där en natt.

Vad har ni andra för planer i helgen?

• tinaaaaaa

eio: vi ska nog ner på tosiga en sväng, sen ska vi hämta spjälsängen och jag ska jobba några timmar på söndag, får vi se hur det ska gå.

• Föneböna

eio: vi får ju besök, så jag är lite sugen på att ta med dom till garlichaus(eller vad det heter) och äta god mat.. om det inte är full proppat överallt..
    annars blir nog denna helg mäst lugn tror jag. beror lite på vad min syster och hennes man vill hitta på!

naturligtvis blir det ju en sväng på marknaden!!!

• eio

mormor - Usch...jobba i denna värmen...jag hoppas det finns AC??!!
    Fast det förstås, det kanske har blivit lite svalare till på söndag.
    Kul att hämta spjälsängen.

Vi håller på och möblerar om hela huset. Vi ska göra om det rum vi haft som gästrum till bebisen, och sen ska vi renovera vårt sovrum. Igår köpte vi nya garderober på IKEA och en del annat så nu är det full kaos här hemma. Känns som om inte en enda möbel kommer att stå kvar där den stod från början när vi är klara Men fint blir det iaf!!!
    Var och beställde golv och tapeter till sovrummet idag. Kommer nog bli toppen fint.

• tinaaaaaa

eio: jo då brukar vara lite svalare, sitter jag i kassan så har jag fläckten bakom mig. :)
    Vad jobbigt att konka runt på massor med möbler idenna värmen.. men man måste ju. Jo det ska bli så roligt att få hem den. Min faster kommer ner från stockholm och den står i deras sommar stuga, så bäst att passa på=)

• eio

mormor - Ja, det var jättetufft igår......tog nog ut mig för mycket så på kvällen hade jag så onte överallt. Och jag känner mig fortfarande helt matt idag.

Förresten, jag fick min sjukskrivning nu. Fick en återbudstid hos läkaren på mvc igår så nu är det klart, dessutom så sjukskrev hon mig 50% mina resterande veckor jag ska jobba efter semestern också. Så skönt att ha det ordnat, jag kommer nog inte palla att jobba heltid då.

• tinaaaaaa

eio: åå vad skönt att det fixat sig med sjukskrivningen=
    Jo jag hade folk här hela dagen, blir helt slut av det med..

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3