• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

Stumpan82 : Har gjort JO jag har med börjat tvätta lite, man vet ju aldrig. I dag är det bara 2 månader kvar till BF :-P Längtar så..

• lönnemåla

Godmorgon! Just nu är det en behaglig temperatur ute som dock kommer att höjas.

Vad tror ni om vita band på en dopklänning?
    Vår dopklänning fick min mor 1955 och den har använts så flitigt att den rosa underklänningen är oanvändbar. Så när min systerdotter som är 16 i år skulle döpas startade vi en ny tradition: vi byter färg på bandet i klänningen och har en vit underklänning. Thilde hade lila band, Agnes hade olivgröna och guldfärgade band. Nu funderar jag på vita med lite rostrött i.
    Vad tror ni ?

• lönnemåla

har lagt in bild i galleriet på klänningen

• Jordgubben06

Lönnemåla:Jo det blir nog fint med ett sådant band kanske inte hel vitt men med lite färg i blir nog snyggt!
    Fin klänning var det!

Jo värmen stiger så smått även idag!

• Annione

Lönnemåla: Fin klänning, det blir nog fint med de band du tänkt dig.

Otroligt att det är svalare idag. Sambon med Febern är nog borta men han är fortfarande rätt hängig.

Och ikväll blir det lugnt på stan igen.
    Hoppas det är bra med er!/A

• lönnemåla

Lider med er gravida i denna värmen. Tyckte det var jobbigt när jag väntade Thilde -00 men då var det inte så här varmt!

• Stumpan82

Så länge man har en fläkt så går det bra att vara gravid i värmen....

Men efter denna helg har fötterna fått sitt, har ont i fötterna efter mycket traskande på Tosia

• Bibabba

Stackare som är höggravida i värmen. Såg en "kollega" härom dagen och hon var sig inte riktigt lik kan man säga, och ska inte föda förrän i september! Jag är glad att jag är härligt mittemellan gravid nu. Är i v 21, så halvtidsstrecket är passerat och jag har börjat känna Pyret röra sig :)
    Har vatt på Öland i helgen och badade i vatten som knappt svalkade idag, var säkert 24-25° minst! Tänkte avsluta med en IKEA tur, men snacka om att vi blev snopna när vi såg att de stängde precis, vi som ringt kundservice för att få reda på öppettid.
    Nu ska jag sova för att orka sista veckan innan semestern.

• Annione

God morgon! Varmt idag med Skulle kunna flytta in i duschen, praktiskt om vattnet skull gå oxå... Men jag vill iof inte se ut som ett russin. Jaja.
    Har tvättstugan idag och det var så svalt och skönt i trappuppgången och i källaren, men där kan man ju inte heller stå och glo hur länge som helst. Känner mig lite gnällig idag för den underbara smärtfriheten som infann sig under 5 dgr har försvunnit. Nya tag med foglossningen from i lördags, på vä sida nu. Suck. Är rätt glad att det med stor säkerhet är max 1 månad kvar tills bebben tittar ut.
    Sambon har fortfarande feber och har rosslat halva natten. Han är med andra ord skittråkig!
    Som tur är kommer troligen Jordgubben och räddar mig med sitt sällskap under dagen.
    Jaja hoppas ni andra mår ok i värmen!

Blekingetösen: Det går rätt fort efter att halvtid har passerats!

• Elothiel

God morgon,

Ja verkligen varmt, har varit olidligt inatt. Jag har inte kunnat sova mer än ett par timmar så är tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Känns lite dumt att stanna hemma pga sömnbrist men hälsan måste komma först nu.

Hoppas ni har sovit bättre!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3