• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

Godmorgon. Ny magbild

Annione:Jag sover med jätte dåligt,känner mig inte alls utvilad. Har inga förslag på vad man kan göra för att kunna sova.. Film och tv brukar i och försig vara ganska sövande för mig.

Ska snart åka till jobbet.. usch vill inte alls, men är bara 4 dagar kvar och onsdag jobbar jag bara eftermiddagen för ska till BM.

Åååå vad gott med glass, varför måste jag jobba

Vad ska ni göra annas idag?

• Annione

Jordgubben: Jogga...Nja tror inte det med tack för tipset

Mormor: Det är ju dessvärre inte så mycket på tv på nätterna och filmer är det dåligt med här. Ska väl införskaffa en massa CSI avsnitt. Hade tänkt göra det inför nattamningen, men kanske ska fixa det innan...
    Har tvättstugan idag och ska ev fika med en tjej jag har jobbat med tidigare. Annars är det väl vila som behövs...

• tinaaaaaa

Annione: Jo det behövs ju alltid.. Vilket datum var det du hade bf? inte alls många dagar kvar nu va?

• Annione

Mormor: 22/7 är bf, så det är ju nära. Men jag tror att jag får gå över även om jag intensivt håller tummarna(och ber alla andra göra det oxå) för att jag ska slippa!

• lönnemåla

Hej alla!

Stumpan: Vad det gäller blöjor till bebisen så får du en del på BB, annars är det så individuellt. Jag har alltid haft Libero medan syrran alltid haft Pampers. Hon har bytt för hon tyckte att Pampers försvårar för naveln att läkas. Jag tycker att Libero har bättre passform. Sedan är det beroende på födelsevikten oxå. Mina töser har haft Newborn 2-4 kg men en del barn väger över 4 kg när de föds. Enklast är att avvakta tills bebisen är född och låta gubben inhandla.

Idag ska Märta på 3 månaders kontroll, redan! Första vaccinationen står på programmet. Och i eftermiddag ska vi träffa prästen som ska förätta dopet i Kristianopels kyrka på lördag.

• Elothiel

God morgon!

Verkar ha varit en omtumlande helg för några av er, hoppas ni mår bättre nu!

Vad mysigt med glass! Synd att jag jobbar.
    Verkar som om semstern hos BM börjar ta slut, jag ska också dit snart igen. Äntligen börjar de lite tätare besöken!

Hoppas ni får en bra dag!

• vera79

Jag ska till vet i Afvelsgärde i K-na, måste hem och hämta Midas först (såklart)för han har nog inte lust att följa med till bm och sitta i buren ett bra tag medan matte äter glass. Så jag borde hinna med en glassfika en liiiiten stund iaf om vi träffas vid 12.

• Jordgubben06

Mormor och Elothiel:synd att ni jobbar får bli glass en annan dag det blir nog flera varma dagar denna sommar!

• vera79

Annione: Jag har oxå svårt att sova, fast det beror på halsbrännan och luften som fastnar hela tiden så jag måste sätta mig upp. Hjälper inte med tabletter Gick och la mig 22 igår, hade fortfarande inte somnat 5 timmar senare
    Igår sov jag iaf länge när jag väl somnat, vaknade ju framåt 11:30...gött!

• vera79

Jordgubben, tack för receptet! Ska provas idag

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3