• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

Inte höggravid och tvätten fixade jag igår... men sambon jobbar tills i natt och en överenergisk tvååring här.

• tinaaaaaa

mira: jag har tvätt här med den ligger isoffan.. men kanske sambon får tid och fixar den idag=)

• Jordgubben06

Godmorgon alla!

Har nu gjort min ammningskudde/sittkudde.Gjorde en rak cylinder som du sa annione att du gjort och såg på en sida att man på fodralet stt dit band att kunna knyta ihop den raka cylindern till en typ hästskoform!
    ska lägga in den i galleriet när fodralet är klart!

• vera79

OJ, är klockan sååååå mycket! Ehh... precis uppstigen Mannen ligger dock fortfarande och sussar, jag får skramla lite med frukosten och se om han vaknar

• Stumpan82

vera79 det är skönt med sovmorgon, man får passa på att njuta av dom, blir nog inte så många sen

Mira tvätten är aldrig kul

Besviken varför står det på godispåsarna att det ska vara super surt och så är det inte det utan bara lite surt

• Bibabba

god morgon tråden, och tack för ert stöd igår.
    Kändes OK att åka tillbaka till Leråkra, där släktträffen var. Alla som känner mig tyckte det var bra att jag kom tillbaka o mådde bättre (skyllde hemgång enbart på illamående o huvudvärk, inte besvikelse över vissas beeende). De som inte känner mig struntar jag faktiskt i, och tror inte de märkte att jag var borta.

Stumpan: min man älskar sura godisar och han tycker o sua döskallar som säljs bland lösgodiset. Fast de flesta sura är ju bar sura i början och blir söta sen.

• Stumpan82

Blekingetösen vilken tur att det kändes bra, haft den härliga släkten på frukost ändå?

Ni här inne som har barn sedan tidigare, vi har börjat fundera på vilka blöjor man ska ha hemma när den lill* kommer

• Bibabba

Kan visst inte stava idag, men ni fattar nog....
    Alla IKEA sugna: jag ska åka bort kommande vecka, men från sö 23/7 är jag hemma igen och åker hemskt gärna til IKEA med nån av er då, eftersom mannen o svåger ska bygga carport o det inte ä ett jobb för gravida.

Mormor: nä tvätt är inte kul, och man behöver ju tvätta lite oftare som gravid eftersom man inte har så mkt kläder, i alla fall har inte jag det.

• Bibabba

Ja de har ätit frukost här allihop. De är egentligen rätt ok för det mesta, men har sina dåliga dagar, sen är ju jag en person som i normala fall kan bli irriterad på dem, och nu är jag extra känslig. Man kan inte umgås med dem för länge helt enkelt. (Antar att min syster MN72 som tjuvläser denna tråd emellanåt förstår vad jag menar???)

Apropå tvätt så har vi numera rutin att tvätta rätt ofta, men är värdelösa på att stryka, så 1/3 av kläderna befinner sig i en papperskasse från IKEA, överfull dessutom, och väntar på att bli tillplattade.Måste lära mannen att köpa trikåskjortor som ej skrynklar.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3