• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • vera79

Någon som har ett gott recept på morotskaka?

• Annione

Blekingetösen: Väldigt bra datum att åka till IKEA. Då vågar iallafall jag inte följa med

Jordgubben: Rak å rak, mer som en uttänjd boomerang. Men bara den funkar!

Mormor: Jag hoppas verkligen att bebben kommer snart. Dessvärre inga känningar som sagt.

• Tate

lönnemåla - nä, vilken trist attityd från din far! Husvagnssemestrar komer det ju fler av, och de går ju att anpassa litegrann kanske, men döps gör man ju oftast bara en gång i livet.

• Jordgubben06

Vera: Jag har nog ett recept någonstans ska försöka leta upp det sen i em om du kan vänta tills dess!

• vera79

Jättesnällt. Ska ner och handla lite först

• Annione

Pust och stön! Nån mer än jag som har upplevt att det blir svårare och svårare att städa badrummet ju längre in i graviditeten man är?

• Bibabba

Annione: det tar alltid emot att städa badrummet´. Hos oss är det maken som sköter det+dammsugning o jag plockar unden (hans val, tycke att det är mest mina grejor som ska plockas undan) ja, jag erkänner, jag är en slarver!

Du får inte följa med heller. Tänkte vänta med deltagande i förlossning tills det ä dax för mig! Vi kan åka till IKEA i höst, när din bebbe kan följa med. Jag personligen kan gå på IKEA i LKPG på fredag, men vill gärna ha andra blivande mödrar som sällskap nån gång.

• Annione

Jag har inget mot att städa, ja jag är knäpp men det är en annan story Men nu kommer man lixom inte åt. Kan inte böja mig åt speciellt många håll pga magen och ryggen. Otroligt!
    Här har vi uppdelningen: Jag plockar undan (sker konstant och mannen hinner nog inte riktigt fatta att det har varit grejer framme...) Ska väl inte hänga ut mannen förresten men uppdelningen är inte så rättvis om man skriver ner den. Han dammar och dammsuger och hjälper oftast till att bädda rent. Resten sköter jag. Vi har inte riktigt samma syn på när det behövs städas...
    Han stryker dock och det beror på att det till 99% är hans kläder som stryks här. Lagar mat nån gång i veckan. Och plockar i och ur diskmaskinen när han hinner.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3