• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Annione

Jordgubben: Du får "köra om" ifall du vill Hoppas iallafall du slipper gå över!

• tinaaaaaa

Jordgubben06; jobbigt att du känner att det är tungt i huvudet Vad skönt att bada

vikkis: oj=)

• Annione

Hej på er! Ingen bebbe idag verkar det som! Men vad tusan jag förstår den!
    Tänk er själva:
    *Ligga och guppa naken i lagom tempererat vatten och få mat och dryck utan att be om det Eller
    * Vara klädd i åtminstone ett plagg, svettas som tusan och hela tiden behöva skrika när man vill något

Ja vad skulle man välja?

Blir nog en tur in till Karlskrona och gå på stan idag. Jobbigt räknar jag med, men jag blir ju helt puckad av att bara gå hemma!

Hoppas det är bra med er alla!/A

• Bibabba

Annione: jag så är det ju förstås, att den väntar ut värmen - kul!

• tinaaaaaa

Godmorgon på er

Annione : jo det är ju förstående, ligga där inne skulle nog jag med velat

Hur mår ni?

• Bibabba

jag mår konstit idag, vaknade vid 8 med ryggvärk, så jag låg kvar en stund till. När jag sen satte mig upp blev jag superyr i huvet och böejade sedan må illa. Efter toabesök o frukost gick ja o la mig igen vid 9.45 typ och sov till alldeles nyss. Just nu känner jag mig helt matt och har liiite huvudvärk.
    Får hålla mig inne idag, solen steker på altanen

• Elothiel

Vad man kan bli irriterad ibland. "Pinnen" som man drar i för att spola toaletten lossnade, så ringer vi till fastighetsägaren för att felanmäla. "Vaktämästaren har bara telefontid mellan 8-9 så ni får ringa imorgon bitti." Så nu sitter vi här med en toalett som man måste föra ner amren i vattnet för att manuellt spola tills imorgon bitti (och säkert ett tag till).
    Ringde även till deras huvudkontor då vi anser att det är lite mer akut än en vanlig felanmälan och får då svaret att "det är de rutiner vi har så ni får återkomma imorgon".

Undrar om de får behandla en såhär eller om man bara överreagerar massa med hormonerna... blir så ledsen och arg på samma gång! Kommer antagligen även ta ett antal veckor innan vi har en fullt fungerande toalettstol igen. Roligt när man måste springa på toa 4-5 gånger/natt.

• Bibabba

Elothiel: Man måste ju faktiskt inte spola om man bara har kissat, eller hur? Men jag håller med om att det är skitdålig service. När vi bodde i Karlskronahems lgh hade vi ett bovärdskontor i samma hus, och han kom på stört om han kunde, oftast samma dag i alla fall.
    Nu bor vi i hus och får fixa allt krången själva, och man ska ju inte inbilla sig att saker går sönder måndag morgon, utan på em precis innan en långhelg....

• Bibabba

krångel ska det ju va, min stavningsförmåga försvann i värmen....

• Elothiel

Klart man inte behöver spola varje gång som tur är. Tycker vattnet i stolen är så äckligt.. även det rena så får bli till att ropa på sambon varje gång det behöver spolas

Nåja det löser sig väl.. jobbigt att överreagera bara.. sitter på jobbet och kokade av ilska ett slag. Tur att de flesta är på semester så detinte är så många som springer förbi receptionen just nu

Och visst är det ALLTID så att saker går sönder vid fel tillfälle, måste ha något med naturen att göra

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3