• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Bibabba

Det är fortfarande väldigt få efter mig på listan, och jag som kommit mer än halvvägs....
    Vi får locka hit nya gravida, annars kommer tråden dö helt i januari, när vi alla flyttat över till "barn i blekinge" tråden.
    Vad sägs, ska vi annonsera på stan, eller fråga alla vi möter på MVC om de vill vara med?

Nu är min o Tvärtom´s IKEA-resa uppskjuten till nästa vecka, någon mer som vill me då?

• Annione

Blekingetösen: Jag har hintat om tråden till några. En del försöker bara än så länge så jag vet inte när de kan tänkas dyka upp. Ja du nästa vecka kan det ju tänkas att jag hänger på till IKEA

Lillayrran sms:ade och undrade om bebben hade hintat om ankomst. Jag förklarade att det ej kommit någon avi i lådan och att leveransvillkoren på denna produkt är lite vaga...
    Jag har sagt till alla att jag hör av mig när bebben har kommit och inte när jag får känningar, men ändå lyckas de förtränga det och fråga om det känns något än... Jaja. Börjar närma sig slutet på deras semestrar så jag förstår att de blir hemskt ledsna om de inte får komma till underbara Ronneby på sin semester
    Imorgon fyller mor så då tycker jag att bebben kan komma så slipper jag köpa present

• mira

jag hade ju tänkt att få byta plats på listan igen och stanna längre än förra gångens ynka tre veckor - men det har inte blivit något än.

Annione: tror nog du har fullt upp med annat om bebisen har kommit till nästa vecka än att börja med att gå på ikea... nog för att det ska böjas i tid.

• Bibabba

Annione: kul att höra att någon mer än jag köper presenter i sista minuten
    håller med Mira om att du nog inte ska börja din mammakarriär med att gå på IKEA

• mira

fast vem vet. Annione kanske är en sån där supermamma som redan på första barnet är redo efter bara några dagar att ge sig ut på ikeatur. jag kan säga att jag var det inte. med andra barnet vet jag inte än... beror väl på hur allt annat kommer gå den dagen om den kommer. men antagligen är ikea något som får dröja vare sig man är första eller andragångsmamma.

• Annione

Jag bara skojar. Ska hålla mig till Ronneby de första veckorna. Fasar lite för hur jag ska orka med en inköpsrunda på Maxi första v...

Blekingetösen: Jag har köpt en cd-skiva och en after eight ask till mor. Men letar febrilt efter en "rolig" regnmätare. Hon vill inte ha en sån där vanlig i plast. Har du tips? Om nån annan vet får ni gärna tipsa!
    Jag köper alltid presenter i god tid. Brukar vara klar med julklappar senast i november. Så kan man bara gå och mysa i affärerna när alla andra stressar runt!

• zillah

regn....vad är det? Inte en droppe har vi fått här fast vi såg på vägen in till jobbet i morse att det hade regnat bara någon kilometer bort. Och detta vidriga väder skall tydligen fortsätta resten av veckan. Har 26-27 grader där jag jobbar och svetten rinner av mig fast jag bara sitter ner och svarar i telefon

• Jordgubben06

Ja REEEEEGNNNNN!
    Skulle vilja på marknad i Åhus imorgon men orkar nog inte det med huvudvärk och tung kropp.

• mampa

Jordgubben:

Vad är det för marknad i Åhus?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3