• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

Leeanlej; ja hoppas måste man Och tro på sig själv.
    nä nu måste jag fixa det sista innan jag ska hämta sambon och sen handla lite godis till tårtan jag håller på med

• Annione

Hej å hå i värmen! Har varit inne i K-na nu. VARMT! Men jag hoppas att det sätter fart på bebben
    Köpte en amningstshirt på H&M för endast 149 kr så det kan jag tipsa om! Sen en klänning på Indiska. Som jag ska ha och släpa runt i efter bebben har kommit. Den var svart, trist som man är Såg en väldigt färgglad klänning oxå, men fick väl enas med sambon om att den skulle skräma skiten ur vår bebbe...

Jag hade hoppats på att halva reapriset på Lindex skulle dröja tills bebben hade kommit så man vet om det är pojk eller flickkläder man ska köpa. Har en del neutralt och så har jag tagit hem en hel del från syrran. Så jag är inte ute efter det allra minsta. Sambon har i uppdrag att införskaffa en solmössa och något riktigt sommarplagg till bebben när jag ligger på BB. Tror att han ser lite fram mot det faktiskt

Hoppas allt är bra med er!

• mira

Annione: Allt var ju inte halva reapriset än - det kanske kommer mer på halva sen.

Trodde bebisar gillade färgglada saker... köpte alltid riktigt färgglada leksaker och gillar färg på kläder. Svart i sommarsolen blir varmt... men nu ska jag inte vara sån. Svart ser ju slankande ut och jag minns man var rätt rund efter att ha precis fött barn.

• mira

Fick förresten min lilla i Juli för två år sedan, var så här varmt då... använde inte alls mycket kläder precis då, bara blöja i värmen.

• Bibabba

leeanlej: jag gillar oxå att planera, men barn kommer inte på beställning. Dessutom är det inte tokpraktiskt att vara höggravid i värmen har jag hört (är själv någorlunda behagligt i mitten-gravid nu, och tycker det är jobbit ändå) Om min syster hade blivit gravid när hon ville skulle hon inte ha BF 29/12, men lycka till med försöken.

• Bibabba

mormor: blir impad över att du bakar i den här värmen, jag vägrar dra igång ugnen, fast å andra sidan skulle jag kunna använda mig själv som ugn, eller bara låta plåten stå framme på köksbänken o se kakorna gräddas

• Stumpan82

Vad gott det låter med nybakat..funderar på att baka lite bullar här hos mamma någon dag.Får se om jag orkar..Idag har vi bara suttit ute i solen och svettas som två grisar...
    Ser verkligen framemot denna veckan vi ska vara här och bara shoppa och sy en klädsel till babykrogen som vi ska ta med hem och sen ska sambon och "morfar" snickra ett skötbord

• Bibabba

Puh, är just hemkommen från Maxi. Funderade seriöst på att krypa ner i frysboxen med glass. Kan ni se ungarnas miner: Mamma, mamma det ligger en tant i glassboxen, mamma: det är Ok hjärtat, hon har en bebis i magen och då gör man konstiga saker.....

• Bibabba

Här var det dött minsann! vad gör ni?

• Annione

Blekingetösen: Så lite som möjligt för att härda ut!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3