• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Elothiel

Oj, då kanske man vågar börja handla lite smått nu då Är väl lite extra nojig eftersmo min mamma förlorade min syster bara några dagar innan BF, men kan ju ändå inte vänta så länge innan jag börjar handla

Visst är det varmt i lägenheten, orkar knappt göra middag på kvällarna i denna värmen, och att mna svettas som en gris när man är gravid gör det ju inte lättare precis
    Däremot är det perfekt ursäkt för att få sambon att göra middag istället

• tinaaaaaa

Leeanlej: ja harm an en bit att köra så är det ju kanske inte värt att åka in till stan för bara det.

• tinaaaaaa

Tate : mm vad jag blev sugen... ska nog gå och göra lite

Ska nog med göra en sockerkaka med chokladpudding på, blir som en tåta.... kan man bjuda på det när man ska bort och grilla?

Elothiel: usch vad jobbigt. Jo då är man extra försiktig, jag känner ingen sådär som har förlorat men har hört och läst om massor....

• mira

jag kör mjölk + frusna bär (gärna jordgubbar) och jordgubbs/vanliljglass vad jag har hemma. kör i mixern. gott... gärna trögflytande.

• Leeanlej

är helt borta på alla förkortningar. bf betyder barnfödseln eller? nupp då?? Är det vad jag tror eller nåt annat?=)

• mira

bf är beräknad förlossning (håll musen över så visas det).

nupp står för nackuppklarningstest. sånt ul i tidig vecka för att kolla efter tecken på kromosomavvikelse.

• tinaaaaaa

Leeanlej: ja BF = Beräknad förlossning...

• Leeanlej

wow...tack så mycket... inte alls märkt att det kom upp text.
    plötsligt fattar man vad alla pratar om!

• Leeanlej

vad är nackuppklarningstest? finns det något lexikon här på FL

• tinaaaaaa

man kan klicka på det med så kommer det upp en lång lista med olika förkottningar

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3