• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

jag väntar på att våra bakpotatisar ska bli klara. fyllning och sallad har sambon redan fixat och hungrig är jag igen.

molnigt blev det men skön temperatur.

• Bibabba

Annione: förstår dig! (se kommentar om glassboxen på Maxi som jag skrev 18.41)

Mira: Ja visst blev det skönare, men kan inte kalla det skönt ännu, får vänta några timmar o se om det blir ännu bättre.

• Annione

Blekingetösen: Jo jag såg den. Antar att du var på Maxi i K-na för här i R-by var glassboxen redan upptagen av en höggravid kvinna...

• Bibabba

Jepp, jag var i K-na, jasså du kom på samma idé som jag? Måste vara PBL-tänket som sitter i sen AT-utbildningen, eller hur????

• Annione

Blekingetösen: Vi hade inte PBL, vi körde efter casemetodiken. Men den analytiska förmågan är ju på topp iallafall efter AT-utb!

• Bibabba

vi hade PBL+patientfall - en blandning?

• Annione

Blekingetösen: Troligen, men det fick inte kallas PBL Casemetodik rätt och slätt!

Vad tror ni kan bm skrämma ut min bebbe imorgon?
    Syrrans ena tjej sa idag: Bebisen kommer... ehm... när den kommer!

Så klok och bara 5 år. Att inte jag kan tänka så

• Bibabba

den är väl inte redo ännu helt enkelt. Fast jag köper inte ditt resonemang om temperatur i livmodern/utanför för där inne måste väl vara 37°??

Nå vad tror du det är för kön?

• Annione

Blekingetösen: Troligen en pojke eftersom den är lite långsam Nej jag har ingen aning! Ja 37 kan nog stämma men det är ju den temp bebben vill ha, man höjer ju temperaturen i förlossningssalen för att bebben inte ska bli kall. Men det är en annan sak med luften utanför så bebbar svettas ju en del på utsidan.

• vera79

Ikväll har vi varit på Dragsö. Köpte med mat från Max och njöt av på stranden, innan det var dags för ett dopp. Jag har badat där innan, men idag hände nåt skumt När vattnet nådde till midjan trampade jag plötsligt ner i ett gyttjehål så vattnet nådde till halsen!! Blev så chockad att jag inte tänkte på hur kallt det blir, ni vet när man gått så vattnet når naveln sen ska man doppa resten... Den fasen brukar gå långsamt för mig iaf Måste sett roligt ut...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3