• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Tate

annione - HÖJER de temperaturen i förlossningssalen? Jaha, jag tänker minsann inte föda förrän jag blivit sugen på temperaturhöjningar då... Är du säker på att det inte är det som avskräcker bebisen? Kanske ska du lova den att den får bli född på en parkering eller en mack - då kanske den blir sugen på att komma ut!

• Jordgubben06

Har oxå badat i dag och i går,frågade BM när ja var där igår om det var ok att bada och hon sa att det var inte farligt!

• Tate

Fast detta hände ju idag. Man ska undvika att bada om man har sår på kroppen.

• Annione

Tate: Jag vet ju inte hur det är på BLS men både syrran och svägerskan (har fött på tre olika sjukhus) höll på att få värmeslag när de födde. Fick efteråt veta att man inne på förlossningsrummet höjer temperaturen rätt rejält för att bebben inte ska frysa.
    Jag har sagt till bebben att vi har både Listerbyrondellen och Motellet att stanna vid på vägen in, men den lyssnar inte ändå. Trapphuset är oxå svalt och skönt... Jaja.

Vera: Skulle gärna ha sett ditt dopp, lät som det kunde ha sett kul ut

• mira

Fast lyssnar man på radioinslaget säger Eitrem att det är samma råd de alltid har sagt i alla tider - dvs bada inte om du har sår. Han sa att ordet kolera är ordentligt laddat och det här kommer få större massmedial uppmärksamhet än vad det egentligen är värt.

• Jordgubben06

Ja hörde om Koleran på lokalnyheterna och dom sa att normalt blir man inte sjuk av att vara i vattnet.
    Klart att man ska vara försiktig!
    Han som insjuknat var 80 år och hade sår som koleran gått i!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3