• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • vera79

ETT TIPS: kliar det mystiskt innanför kläderna, undersök genast vad det är! Hälsningar från Vera, som just slängt bort en äcklig tvestjärt som kröp innanför linnet!!!!!!!!!!! Förra gången var det en gräshoppa(!)innanför kjolen

• vera79

Och jag som är så äcklad av småkryp...uurrrk!

• Bibabba

Vera: förstår vad du menar, hade en geting so ville äta mig till frukost i morse, och en gräshoppa i sovrummet i natt

• tinaaaaaa

Annione: en envis liten rackare du har i magen. Hmm har du försökt med vräkningsförsök? Du får gärna komma hit och städa med det kanske sätter igång bebisen... *fniss*

Blekingetösen: Vi kom ni vid halv 5 tiden.. för sambon jobbade och sen ville han byta kläder inget skoj att gå på stan med jobba byxorna svarta och tunga. åå den filmen vill jag med se..

Jag har sovit jätte dåligt inatt med fast så himlans varmt har det inte varit, bebisen har bonkat och knuffats, ibland undra man om det kanske vill komma ut genom navlen.. Somnade en stund efter frukosten sen i alla fall, men känner mig fortfarande trött, är väl värmen eller kanske järnvärdet, har ju alltid något att skylla på

• Jordgubben06

mormor:Jobbigt att du är så trött känner det oxå emellanåt men försöker ta det lugnt och bara göra lugna saker.

• ClineE

annione, det där med cykel tror jag på vet flera som cyklat dagarna innan el. dagen då bebben kom... värt ett försök... Själv tog jag det faktiskt lugnt hela tisdagen efter tappra försök med både det ena och andra dagarna innan bland annat en super rask promenad på måndagskvällen.... Hade småkänningar natten mellan mån-tis. och tisdagen "orkade" jag inte göra ngt. mer än bara vara hemma, Alexander hade en kompis här och mamman och jag satt och fikade... J's syster var här med blåbärspaj... .. jo en sak gjorde jag... kanske därför jag inte gick till stranden... Jag var fruktansvärt körig i magen.... Sen på kvällen var det igång!!!!

Gillade det där utalandet...om att ingen stannat kvar... men så känns det ju faktiskt i slutet som om den tänker bo där inne för alltid!!!

• ClineE

Jag är bara ÖVERLYCKLIG att jag inte gick över.. kan ni tänka er vilken Karelin.... Han vägde ju nu 39+3 4115g och 52cm Min syster har fått en på 4,7kg och en på 5kg.... När jag var inne på vändning så gjorde läkaren upprepade mätningar bara för hon trodde nog först hon mätte fel, hon frågade ju tom om jag klarade glukosbelastningen....

• Jordgubben06

ClineE: Ja om bebisen väger så mycket innan Bf så blir den stor,dom säger ju att sista veckorna går ju bebisen upp ca 28g per dag!Det blir en hel del när det går en vecka eller två!

• Annione

En kompis ringde nyligen, hennes syrra skulle ha den 23:e men fick den 18:e. Jag är inte ett dugg avis... Hon hade tydligen en superlätt förlossning oxå. Åkt in vid 4 tiden på morgonen och strax efter 8 var det klart. 15 min krystvärkar och inte speciellt ont. Jag vet iof inte vilken bedövning hon hade, men det känns ändå som lite av en lyxförlossning...

Blekingetösen: Jag bakar helst inte. I såfall matbröd och det har vi hela frysen full av redan...

ClineE: Jo cykla har jag hört oxå men den har inte nappat på det riktigt. Men idag kanske!

• ClineE

Jag måste säga att förra gången hade jag ju EDA och O2 ( A. hade dåliga ♥-ljud). Denna gången hann jag ju inte med ngt. annat och lustgasen tog de bort i slutet för även denna gången går ♥-ljuden ner och jag föder alltså HELT utan bedövning i slutet, enbart O2... Men jag kan inte påstå att jag upplevde smärtan mer denna gången än förra.. Jag kände att jag var med mer och kunde styra lite mer själv dock, vilket är himla skön känsla för i övrigt är man väldigt utlämnad till bättre vetande....

(♥-ljuden, går tydligen ner på mina barn för jag är så "stark" och håller emot... vilket pressar ihop det stackars lilla livet istället för att hjälpa den ut.... men hur lätt är det att styra...)

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3