• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

Annione: inte för inte som det kallas väntans tider... håller med jordgubben - hoppas du inte får sova i fred i natt.

• tinaaaaaa

vera: nej det är klart "aldrig fel med en snygg häck" Vad skönt det måste vara att veta just den dagen kommer bebisen

• tinaaaaaa

Godmorgon på er...

Ingen vaken nu? Själv kan man inte sova, är jätte trött men så obekvämt hur man än ligger..Grrrr!

• Annione

Hej på er! Ingen bebbe! Och efter att väl ha somnat framåt 3-tiden har jag sovit två 1,5 timmas pass. Sååå fräsch och utvilad

Gick till tvättstugan imorse och det var ledigt. Hade bara en omgång tvätt men tänkte att det är lika bra att bli av med det innan bebben kommer när jag ändå kan. Så nu hoppas jag att trappgången och sen hängandet av lakan ska skrämma ut bus.

BM sa att den låg mycket mycket djupt ner så den kunde likaväl komma ut. Och det håller jag med om Hon är inte så skrämmande Marie så jag tror inte bebben blev värst manad till att hoppa ut! Fick en ny tid 1/8 som vi hoppas jag ska slippa komma till. Men om bebben ej kommit då blir det bedömning för igångsättning den 4/8

Vera: Vilket ryck! Himla skönt att ha sånt i ordning. Det blir gärna det dåliga samvetet sen när man inte hinner. Bebben kommer njuta av er fina trädgård

Varmt idag oxå. Hoppas det är bra med er!

• Bibabba

Mormor: vi såg Pirates of the Carribean - jättebra och rolig.
    Spanade efter dig när jag va på stan tidigare på em, men du hade kanske inte hunnit dit då. Hittade ni nåt fint?

Vera: Du gav mig just lite dåligt samvete för hur min trädgård ser ut. Vi har ogräs som är 1½ meter höga. Snart har vi dock en fin carport o förråd, dock helt utan min förtjänst. Måste va skönt för er att slippa tänka på ogräs när familjen utökas nästa vecka dock.

Annione: Har hört att trappgång kan sätta igång förlossningar, så ta ett extra varv till tvättstugan du!

• Jordgubben06

Vera:Ja det är skönt när man får ett kvälls eller som vi fick ett morgon ryck med att ta och städa av lite här inne,känner sig lite nyttig då iallafall inte så lätt med mage och värmen!

Annione:Inget hjälper vad man än säger så "vill inte" bebis komma ut!Hm...

• Stumpan82

Blekingetösen det är bra på semestern, ska till Ikea på Kungens Kurva senare idag. Igår var vi på Polarna och Pyret rean och shoppa kläder till bebisen.

Annione nä nu får vi skrämma ut bebisen, kan ju inte ligga där inne hur länge som helst.

• Annione

De säger att man ska ta det lugnt så kommer bebben, eller göra en massa. Jag har tagit det lugnt tycker jag så idag tänker jag inte göra det. Har städat ur kylskåpet ordentligt, tagit ut och diskat varje hylla å så, skrubbat av diskbänken med Jif tar på krafterna men jag gillar verkligen reasultatet, har ju varit i tvättstugan och ska strax dit igen, sen ska jag skrubba duschen och det är ju såna där bra rörelser över huvudet som de säger ska kunna sätta fart på bebben, sen tänkte jag cykla till Jysk och Maxi. Sen får vi se vad mer jag ska hitta på , men städa behövs ju alltid nån stans... Kommer det igång i kväll lär jag väl vara för trött för att få ut den

Bm sa vad en av deras läkare hade sagt en gång: Jag förstår inte varför föräldrar blir så stressade av att bebisen inte kommer på bf, hittills har ju ingen stannat kvar iallafall!
    Lite roligt och jag får väl tänka på det. Nästa helg har jag ju iallafall min bebbe!

• mira

Iofs kommer de ut förr eller senare - men jag skulle stressa ihjäl mig om jag fick gå över två veckor. Känner en som gick 2,5 veckor över... fast det gick bra, men bebisen var 4,7 kg och 53 cm när han kom ut.

Nu är vi nyfikna på lilla dig i Anniones mage! Kom ut nu så mamma slipper vänta mer!

• Bibabba

Annione: kul kommentar från den doktorn! så sant!!!
    Har en kompis som satte igång och baka för att fylla frysen innan bebisen skulle komma och hon fick avbryta för att åka till BB. Kansske ska lägga till storbak på att göra listan?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3