• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

stumpan: oki det blev en liten promenad, men måste köpa nya sandaler.. får blåsor av mina, kanske att fötterna är lite större nu.. åå vad ont det gör.. =(

• Bibabba

Ohhlsson: tips till fikaträffen Kokosrulle, står i 7 sorters kakor. Är glutenfri och om du använder laktosfri mjölk till vaniljcremen borde det väl gå bra eller?

• Bibabba

Här kommer fikalistan igen
    Ohlsson: glömde skriva att du får ta mjölkfritt smör/margarin oxå.

Eio: jag är tedrickare, men föredrar kalla drycker i varmt väder.

Vi kommer att träffas i Brunnsparken istället, kl 13.00 lördagen den 17/6. Vi ses vid parkeringen vid Bäckahästen. Medtag sol, glada miner, filtar, fika och barn!!! (Vare sig dom är i eller utanför magen!!)
    Välomna alla glada!!!!

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK :Tar med sig 1 barn.Fika:Rabarberpaj
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar
    Ohlsson tar med mig en bebis, lilla Maya Fika: hmmm funderar...är ju lite känslig för gluten och lactos så jag får fundera ut nått bra kanske någons som har nått bra förslag??
    Blekingetösen Tar med sig Farmors chokladkaka (sockerkaka typ)

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!

• StoltMama

Hejjjj!

Vad här hänt med alla nu? Nu e de såååå skönt ute! I söndags satt vi på brunnen i R-by, fikade i gräset o lekte av oss....

*Nyfiken* ha evaeng fött än eller?

• Småtokig

Mormor

eftersom jag har några extra kilo att bära på sedan innan så ville de göra en tidig glukosbelastning.. Det är ju bra att de vill ha koll på mig.

StoltMama

Ja, hennes sambo var inne och skrev för någon dag sedan..

• eio

Godmorgon!!!

Jätte trött idag, tittade på någon riktigt hemsk miniserie på trean igår kväll, den handlade om trafficking, så hemskt och vidrigt.....blev både arg och ledsen....men kunde ändå inte låta bli att titta....hur konstig är inte jag då???
    Sen kunde jag självklart inte sova ordentligt inatt för varje gång jag vaknade till så började jag tänka på allt hemskt. USCH!!!!!

Annars mår jag bara fint idag i värmen!!

• Bibabba

Småtokig - jag har många extrakilon, men min BM (i Rödeby) sa inget om mågon extra glukosbelastning. Ännu en sak som är olika mellan olika BM.....

• Stumpan82

småtokigt men du ska veta att glukosbelastningen är inte så illa och farlig som alla låter...saften man dricker tyckte jag var god

• Karlskronamammut

Här var ni igång tidigt.

Vet ni va second hand butiken i k-na heter, den som har barnsaker?

• Småtokig

Blekingetösen

Vad konstigt, iofs så var det läkaren som tyckte det efter att hon tittat på min journal, det enda som var något att anmärka på var just min vikt, alla andra värden var bra..

Stumpan82

Vad bra att det inte är så hemskt. Fast jag kommer nog vara super hungrig eftersom frukosten är det enda målet mat som jag verkligen måste ha.. och just den dagen kommer jag ju inte få äta någon så jag kommer vara sur och grinig.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3