1malle skrev 2006-06-01 12:09:08 följande:
Min mamma går med rollator. Hon höll på att dö i höstas då pulsådern i huvudet brast. Efter en lyckad operation så överlevde hon men hennes ena ben hänger inte riktigt med. Det är den enda följden av vad hon varit med om.Kunde alltså gått mycket värre, inte ens läkarna hade något hopp om att hon skulle klara sig så här bra.När jag inför operationen frågade läkaren om prognosen så svarade han att han inget kunde säga för nprmalt sett så överlever man inte detta...Skulle nån bli piss sur över min mammas rollator på spårvagn eller buss så skulle jag bli arg så jag kokade.Har inte en handikappad kanske större behov av att åka kommunalt än vad en kanske frisk mamma med barnvagn har, som kanske kan gå dit hon ska???Observera mina kanske i det jag skriver.....Och att en rollator går att fälla ihop....Jamen erbjud dig att göra det då... Det är ju en handikappad du har att göra med som kanske inte klarar av att fälla ihop eller upp sin rollator...men en kanske frisk mamma klarar kanske av att fälla ihop sin vagn o ta barnet på armen, kanske????Nae nu kan jag inte skriva mer för jag blir så irriterad på vissa (ingen nämnd o ingen glömd)
Jag ser att du skriver kanske i dina funderingar..men vill ändå bara klargöra att alla är inte fullt friska bara för att man är mamma o har en barnvagn!
Jag är MYCKET beroende av att åka buss dit jag ska,för jag har en ryggskada som jag fick på jobbet som gör att jag har konstant värk i min rygg o orkar o klarar inte att gå mer än kanske 200 meter innan det gör superont!
Så jag måste ta bussen dit jag ska..
Kanske lite o tänka på för vissa..