• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • Leos och Vincents mamma
    1malle skrev 2006-06-01 12:09:08 följande:
    Min mamma går med rollator. Hon höll på att dö i höstas då pulsådern i huvudet brast. Efter en lyckad operation så överlevde hon men hennes ena ben hänger inte riktigt med. Det är den enda följden av vad hon varit med om.Kunde alltså gått mycket värre, inte ens läkarna hade något hopp om att hon skulle klara sig så här bra.När jag inför operationen frågade läkaren om prognosen så svarade han att han inget kunde säga för nprmalt sett så överlever man inte detta...Skulle nån bli piss sur över min mammas rollator på spårvagn eller buss så skulle jag bli arg så jag kokade.Har inte en handikappad kanske större behov av att åka kommunalt än vad en kanske frisk mamma med barnvagn har, som kanske kan gå dit hon ska???Observera mina kanske i det jag skriver.....Och att en rollator går att fälla ihop....Jamen erbjud dig att göra det då... Det är ju en handikappad du har att göra med som kanske inte klarar av att fälla ihop eller upp sin rollator...men en kanske frisk mamma klarar kanske av att fälla ihop sin vagn o ta barnet på armen, kanske????Nae nu kan jag inte skriva mer för jag blir så irriterad på vissa (ingen nämnd o ingen glömd)
    Jag ser att du skriver kanske i dina funderingar..men vill ändå bara klargöra att alla är inte fullt friska bara för att man är mamma o har en barnvagn!
    Jag är MYCKET beroende av att åka buss dit jag ska,för jag har en ryggskada som jag fick på jobbet som gör att jag har konstant värk i min rygg o orkar o klarar inte att gå mer än kanske 200 meter innan det gör superont!
    Så jag måste ta bussen dit jag ska..

Kanske lite o tänka på för vissa..
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • piixelslyna

Äh, herregud. Lite ironi va.

• 1malle

Leos mamma..
    Även jag ahr en rygg sakada o väntar på operation av diskar/kotor...Därför jag skrev kanske....

• smurfpinglan

Hmmm varför tror alla att vi med barnvagnar endast nyttjar bussen för att åka en kortare sträcka, d.v.s vi skulle lika gärna kunna gå i stället för att nyttja bussen om den är full...
    Det är lagom frustrerande att behöva t.e.x stå i spö regnet och när bussen väl kommer kan man inte ta den då den är full av pensionärer som tagit plattsen (som visserligen är till för alla med rullatorer,barnvagnar ect). Klart som fan man blir skit irriterad men det är nog mest för att man inte kommer på, inte just för att de är äldre. Själv skulle jag nog bli skit irriterad om de så väl rörde sig om ungdommar som stod på plattsen.
    Förstår inte heller varför folk hela tiden tror att vi med barnvagnar äger världen, de fåtal gånger jag dragit en barnvagn så är människor inte sena med att gärna knuffa vagnen och hålla på. Visst vagnar är i vägen men det är fan inte alltid kul att köra dem, man försöker att flytta på sig men folk kan få sne tändning för minsta lilla sak där jag bor.

• Victorys mom

EJ LÄST HELA TRÅDEN!!!

Men allvarligt. Såna inlägg som trådstarten har är verkligen irriternde! Verkligem fel dag för mig att läsa detta med tanke på att jag redan är på dåligt humör.

Men en fråga. Varför stör det dig? De med rollator har antagligen färdtjänst antar jag. Har själv haft det och jag åkte buss då med. Det fungerade så här i min kommun i alla fall och säkerligen i de flesta att har man färdtjänst så åker man gratis med när man åker komunalt. Det är ofta OM man kan som man åker komunalt bara för att annars skall man åka taxi.. Vet du hur dyrt det är!?!

Åk själv med taxi och se efter själv. I min kommun så betalar man själv endast 25% av taxan. Säg att man då åker ca 3 km så kostar det 100 kr och av de så betalar du själv 25 kr och kommunen 75 kr. Och det betalar kommunen. Skall kommunen betala massa pengar extra bara för att du stör dig för att du inte kommer in med din vagn? Vet du hur dyrt det blir? Då tycker jag gott att man vi med barnvagnar skall ta en promenad eller vänta tills nästa går! Eller sluta irritera sig på en sån SKIT SAK och inte vara EGO som Egon själv! Själv har jag inte körkort så bilen är ju inte ett alternativ.

Stör du dig lika mkt om det är en annan mamma på bussen/vagnen eller liknande som gör att du inte kommer in och får plats?

• Dessie

1malle: JAG är INTE frisk trots att jag är mamma & har barnvagn.
    Jag har astma - är det väldigt varmt eller kallt ute så får jag väldigt jobbigt med andningen.
    När vår flicka föddes för snart 3 år sedan blev det svåra komplikationer efter akutsnittet som gjorde att jag INTE ORKADE gå.

• smurfen84

Eftersom du inte läst hela tråden så kan du inte säga så mycket egntligen som sagt så skrev du att det va en dålig dag för dig att läsa detta inlägg och jag har skrivit att jag hade en dålig dag och att jag vart irreterad men att jag inte alltid blir irreterad om det är en rullator/barnvagn så man inte kommer på.
    Och som sagt så har jag inget emot gamla människor eller andra mammor.

• Tjimtjom

Apif la deuxième: Vet iof. inte vart du bor men här i Sthlm åker man åxå gratis med vagn OM MAN HAR BARN I VAGNEN.

För övrigt så är platserna i mitten av bussen inte endast avsedd för barnvagner utan öven rullstolar o rullatorer

• smurfen84

japp det vet jag fortfarande haha va folk e roliga asså läs alla

• Apif la deuxième

Tjimtjom, tror du faktiskt att chauffören går och kollar in i barnvagnen bara för att försäkra sig om att det finns en bebis i? Knappast. Man kan ha t.ex regn- eller myggskyd över, så att man inte ser vad som ligger i vagnen

Svar på tråden Jäkla rullator