• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • eilema

På våra bussar finns det gott om andra platser att ställa sin rullator på! Däremot går inte en barnvagn att ställa någon annan stans! Jag blir också måttligt irriterad på det och tycker inte alls att det är något att slämmas över. Vi har flera surkärringar och gubbar med rullatorer här som ofta åker buss, och de är INTE speciellt trevliga och beter sig som om att de tror att de äger hela bussen.

Vi har polenfärjan en bit bortanför där jag bor, och många åker med min buss dit, eftersom det är den enda bussen som går dit. Så när man ska på bussen står det femtioelvatusen feta reseväskor där vagnen ska stå och inte en enda av alla på bussen fattar svenska!

Bussar kan ge en ett nervsammanbrott!!!!

www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b22830.html - eilemas o Mr.T's hemiga liv
  • Annione

Jag tror att det är bäst att jag och mina kollegor slutar förskriva rollatorer och andra förflyttningshjälpmedel till folk. Då skulle de ju bli tillräckligt rörelseinskränkta för att få färdtjänst godkänt. Eller de skulle iallafall hålla sig inne...
    Lite ironi
    TS du har all rätt att få "häva" ur dig din upprördhet. Kram på dig, hoppas det känns bättre nu!

• Kanelflicka

TS, det är väl självklart att du gick av bussen utan att säga något. Att säga något om rulatorns olämplighet vore höjden av ohövlighet...

• Mrs Smith

Med risk för att alla kommer att börja hata mig här inne så tycker folk utan barnvagn att människor med barnvagn är i vägen lite då och då...

Dvs alla har en plats i vårt samhälle...

• Koff

Here we go again.

Varför är det så att vissa människor med barnvagn tror sig ha rätt att bli förbannade på samhället om dom inte flyttar sig, gör plats, hjälper till o.s.v. så fort barnvagnen kommer glidande?

Nån måtta får det väl ändå vara på vad man blir sur på.

• Apif la deuxième

Hahaha ännu ett praktexempel på att mammor med barnvagn tror sig äga världen

(OBS, jag vet att inte alla är sådana, men många är, och här ser man det rätt tydligt)

Nu ska jag gå och läsa tråden och se om folk håller med dig eller inte.. Kan ju tala om för dig att när jag själv åker buss och har med mig en enorm sportbag så ställer jag mig där, därför att jag inte ryms någon annanstans. Det stället på bussen är menat just för sådana som inte ryms att stå i gången eller att sätta sig på en av sittplatserna. Inte enbart för barnvagnar..

• piixelslyna

Äga varlden med barnvagn ja. Jag tror fan att jag ska skaffa en sån, för då har ju jag rätt till att gå och stå vart jag vill! (nästan).

• Tangerina

Att behöva vänta på nästa buss för att en rullator tar upp platsen ska väl inte behöva vara värre än att behöva ta nästa buss pga en annan barnvagn?

• Apif la deuxième

Rauseus, eller hur.. Jag borde åka till mamma och gräva fram lillsyrrans barnvagn som inte använts på 12 år, så får jag gå VAR jag vill på stan, behöver inte flytta på mig för fotgängare eller cyklister trots att jag går på fel ställe, jag kan slänga in alla varor jag handlat i barnvagnen, och får sedan åka gratis buss, och då ska alla göra plats för mig, och sen när jag ska av bussen så MÅSTE alla andra frivilligt erbjuda sig att lyfta av min barnvagn trots att den väger 50 kilo extra eftersom jag handlat mjölk, konserver och frukt.

Svar på tråden Jäkla rullator