• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • En Frida

Rollatorer går att fälla ihop...=)

• En Frida

Visst blir man trött på att det är trångt på bussen ibland men alla har faktiskt rätt att nyttja allmänna kommunikationer. Färdtjänst är nästan omöjligt att få (och kostar dessutom oss skattebetalare MASSOR)om man kan gå. Egentligen har ju pensionärerna större rätt än oss med barnvagn till bussen eftersom de faktiskt inte orkar gå och därför måste utnyttja buss och sånt för att ta sig fram. Vi KAN ju faktiskt traska kortare sträckor om vi vill.

Tycker istället man kan klaga på lokaltrafiken som inte lägger in fler turer när det alltid är fullt på bussarna och spårvagnarna. De borde ju märka av att samma problem alltid uppstår på vissa linjer.

• piixelslyna

Apif -> Ahfan. Gör det ! Men lova att berätta hur det gick sen

Men ärligt, varför är det en sån hysteri bland alla barnvagnsäganade mammor och pappor, bara för att ni råkar ha en barnvagn har ni inte förtur till allt !

• Jennie med ie

Varför sådan grov generalisering?

• Nettis1975

Hoppas du inte drar alla över en kam Rauseus. Jag tillhör inte dem som tror jag äger världen för att jag har barnvagn. Självklart har TS rätt att bli irriterad över en rollator, men som sagt, den platsen på bussen är ju inte bara till för barnvagnar som hon trodde. Där av mitt negativa inlägg tidigare i tråden. Alla har som sagt rätt att få plats i samhället, barnvagn som rollator.

Jag kan också reta upp mig på att inte få plats pga rollator, barnvagn väskor eller annat, men det går snabbt över. Jag tänker aldrig att jag skulle ha företräde, utan mer att jag hade otur att just den bussen var full.

• siamesen

Tycker ni ska vara glada som har barnvagnsplats i bussarna..Här i Frallan-land sa maste man fälla ihop schabraket innan man kliver pa bussen.

Gravida kvinnor, däremot, äger världen här

• Leos och Vincents mamma
    Apif la deuxième skrev 2006-06-01 11:11:53 följande:
    Rauseus, eller hur.. Jag borde åka till mamma och gräva fram lillsyrrans barnvagn som inte använts på 12 år, så får jag gå VAR jag vill på stan, behöver inte flytta på mig för fotgängare eller cyklister trots att jag går på fel ställe, jag kan slänga in alla varor jag handlat i barnvagnen, och får sedan åka gratis buss, och då ska alla göra plats för mig, och sen när jag ska av bussen så MÅSTE alla andra frivilligt erbjuda sig att lyfta av min barnvagn trots att den väger 50 kilo extra eftersom jag handlat mjölk, konserver och frukt.
    Jag tror mig verkligen inte äga världen bara för att jag råkar ha en barnvagn!!
    Tvärtom faktiskt,jag är väldigt mån om mina medmänniskor!
    Så att bara för ts skriver som hon gör så betyder inte det att alla är likadana!
    Dessutom är INTE gratis att åka med barnvagn här i alla fall..jag betalar precis lika mycket på bussen som alla andra,även fast jag har barnvagn med mig!!
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Apif la deuxième

Leos mamma, jag tycker du kan läsa mina tidigare inlägg där jag skrivit att jag vet att alla inte är sådana. Och där JAG bor åker man gratis om man har barnvagn, så om jag hade barnvagn här fick jag åka gratis i bussen, därav är det inget fel på mitt ironiska exempel.

• 1malle

Min mamma går med rollator. Hon höll på att dö i höstas då pulsådern i huvudet brast. Efter en lyckad operation så överlevde hon men hennes ena ben hänger inte riktigt med. Det är den enda följden av vad hon varit med om.
    Kunde alltså gått mycket värre, inte ens läkarna hade något hopp om att hon skulle klara sig så här bra.
    När jag inför operationen frågade läkaren om prognosen så svarade han att han inget kunde säga för nprmalt sett så överlever man inte detta...

Skulle nån bli piss sur över min mammas rollator på spårvagn eller buss så skulle jag bli arg så jag kokade.
    Har inte en handikappad kanske större behov av att åka kommunalt än vad en kanske frisk mamma med barnvagn har, som kanske kan gå dit hon ska???
    Observera mina kanske i det jag skriver.....

Och att en rollator går att fälla ihop....Jamen erbjud dig att göra det då... Det är ju en handikappad du har att göra med som kanske inte klarar av att fälla ihop eller upp sin rollator...
    men en kanske frisk mamma klarar kanske av att fälla ihop sin vagn o ta barnet på armen, kanske????

Nae nu kan jag inte skriva mer för jag blir så irriterad på vissa (ingen nämnd o ingen glömd)

Svar på tråden Jäkla rullator