• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • smurfen84

Jag vet att dom får vara på bussen jag e inte dum men jag vart så irreterad för att det stod en rullator och jag var tvungen att gå av bussen eftersom vissa bussar har en liten barnvagnsplats därför vart jag irreterad.
    Det e frustrerande när man har en tid att passa.
    Men ta det lungt people jag vet att dom har RÄTTIGHETER jag e inte senil.

• orzia1

Det framgick inte av din TS att du förstod att de har rättigheter... Och ingen har väl sagt du är dum?

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en *jorden är rund*
  • Nattsaga

Öh...vad bra att du vet att även de har rättigheter, varför blir du då upprörd? De har rätt att ställa rullatorn där också, var ska de annars ställa den? Mitt i gången?

• Leos och Vincents mamma

Men herregud TS!

Du kan verkligen inte jobba inom vården!
    Jag jobbar inom vården o vet hur svårt det är för människorna med rullator att få plats på bussarna.
    O barnvagns platserna är INTE bara till för vagnarna utan för rullatorer o rullstolar oxå!
    Jag har flera ggr fått vänta snällt på nästa buss bara för att det har varit en rullator på bussen..men vad ska man göra åt det då??
    De har ju lika stor rättighet att åka buss som vem som helst,eller ska man sitta inne hela dagarna bara för att man är gammal???

Däremot så irriterar jag mig enormt på lata människor som bara sitter där vagnen ska stå utan att resa på sig när man kommer på med vagnen.

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • smurfen84

Ursäkta med vad har det här med att jobba inom vården att göra.

• Nattsaga

TS, VAR tycker du de ska ställa sin rullator? Snälla svara på det...är nyfiken.

• smurfen84

Jag tycker att dom ska göra rullater som går att fälla ihop som våra vagnar tex. det skrev jag i min TS om du kollar noga

• JosseS

Varför skaffar du dig inte en sjal eller bärsele så du slipper dessa problem? Då kan du åka buss utan problem.

• Nattsaga

Så en gammal tant ex. som har rullator ska fälla ihop den och sen flla ut den igen när hon går av bussen? Tror du verkligen det funkar?

Svar på tråden Jäkla rullator