• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • Partyloppan

Hej! vi här i Trollhättan har serviclinjen som är till för pensionärer, den går 1 gång i timan från tre olika ställen och tar dem över hela stan, men den åker även vi barnvagnsfolk med hehe.... fast jag åker inte med den om jag ser att det rä mkt pensionäere i den men den stannar precis utan för dörren hehe så det är br apå kalla vinterdagar och blåsiga höstdagar

• Leos och Vincents mamma
    smurfen84 skrev 2006-05-31 20:08:25 följande:
    Ursäkta med vad har det här med att jobba inom vården att göra.
    Om du läste mitt inlägg mer noga så står det varför!

"Jag jobbar inom vården o vet hur svårt det är för människorna med rullator att få plats på bussarna."

Eftersom jag jobbar inom äldrevården o ofta har hjälpt dem på på bussen o ibland dessutom följt med så vet jag!
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • sannapanna76

Det var det värsta jag har hört på länge. VARFÖR skulle folk som har rullator inte få åka buss likaväl som en mamma med barnvagn?! Tänk efter lite är du snäll...

• Featherboah

Min mamma sitter i rullstol eller går med rullator och hon har färdtjänst - men hon känner sig mycket mer självständig när hon åker buss, därför gör hon det oftare.

Tycker din TS var ganska ogenomtänkt.

• Tygtiiger

Rullator har man livet ut. Barnvagn har man 2 år per barn ungefär. Då kan man väl bjuda på att hoppa över en buss då och då, det gäller ju knappast resten av livet.

• Nattsaga

Jag hoppas du inser att du är väldigt diskriminerande!

• smurfen84

men gumman har du lust att gå omkring med en bärsjal en hel dag så får du väl göra det.
    Jag hade en dålig dag de e inte så att jag alltid kommer vara irreterad när det står en rullator där ta det lungt gott folk
    jag har väl rättigheter att ha en dålig dag och få skriva om mina känslor. Men nu ska jag kolla på match så ta det lungt :)

• smurfpinglan

där jag bor har de service linjen så att personer med barnvagn kan åka buss utan problem, just för att det tidigare varit slagsmål mellan just pensionärer och de med barnvagnar.
    Och jag tycker faktiskt att de med barnvagnar borde få nyttja plattsen, vad är syftet med service linjen annars om inte bussen är just större och bekvämare så de kan ta med sina rulatorer.

• Nettis1975

Tygtiger-bra skrivet.

Apropå fälla ihop rollatorn. Om de med rollatorer skulle behöva stå och fälla upp dem vid avstigning så skulle nog många missa sina möten som de är på väg till. Anledningen till att man har rollator är ju för att man på något sätt har svårt att röra sig.

Och hur många är det inte som retar upp sig på att man kommer med barnvagn då? Trängs och knuffas för att komma ut före så de ska slippa stå och vänta 2 sekunder innan de får gå av.

• RadixLecti

TS:

Den lilla platsen på bussen är till för handikappade. Barnvagnar får också utnyttja den men det är tänkt för rullstolsbundna och handikappade. Rullatorbundna får väl räknas dit va?

Släpp ut lite luft ur egot.

Svar på tråden Jäkla rullator