White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
vad e det som gör att den kallas för white trash namn??? finns det överhuvudtaget en anledning till detta FÅMIGa uttryck?!
Oj nu vet jag att min son liggger risigt till kommer inte bli mycket av han eller oss. Han heter Wyatt tyckte det var fint eftersom det härstammar ifrån hans pappas hemland.
Är det för sent att döpa om honom till Carl-Phillip eller nåt???
Är det så himla farligt att använda termen WT-namn?Man måste ju inte ta åt sig och tro att man själv är WT även om namnet man valt ger de associationerna för en del människor.Man får SJÄLVKLART tycka att det är fint även om det är WT för någon annan.Sen om man vill ge sitt barn ett namn som brukar kallas WT,då är det ju ens eget val.Man behöver inte ta åt sig.
Att just jag får vissa associationer av namn som Savannah,Ramona,Melody,Joy,Liam,Kent,Ronny,Sonny,Roger,Jennifer,Lee
ja det har ju många skäl.Egen erfarenhet,mediabilder,myter med mera,med mera.Är det inte så vi människor fungerar när vi får associationer?
Rosita..... *ryyyyyyyys*
Alla konstgjorda och ihopsatta och grammatiskt felaktiga tjejnamn som folk får för sig att döpa sina barn till - det är trashigt.
Annars är ju Melissa, Tindra, Savannah, Samantha och andra såpanamn riktiga rysare....HU!
Det är så kul när medelklassen tycker att de står sig över vissa klasser...
Bara diskussionen är WT i sig
kan inte göra annat än att dra en djup suck
Cassandra, Vanessa, Stefanie
Kevin, Robin, Sonny etc
Jag ogillar skarpt MELANIE och Nicole! Tänker bara på dokusåpakändisar som ligger runt i tv? och gör bort sig?. vet en familj med låg status som döpt sina flickor till Melanie och Nicole
Jag ogillar skarpt MELANIE och Nicole! Tänker bara på dokusåpakändisar som ligger runt i tv? och gör bort sig?. vet en familj med låg status som döpt sina flickor till Melanie och Nicole
Barn som döps efter Disneyprinsessor, Belle, Tingeling, Aurora mfl och namn som är felstavade med onödiga bokstäver, det är liksom illa nog att du döpt ditt barn till Tiara och sedanstavar det Thiarah för att göra det dubbelt WT
För 30 år sedan var det mycket amerikanska och fransk-amerikanska namn, som Stephanie, Danielle, Vanessa, Denise, Natalie, Nicole, Anne-Nicole. Ärke-WT stoppade in minst ett Z i namnet också, om det normalt stavades med ett s eller c: Denize. Även en del amerikanska y-smeknamnsnamn som Molly, Sally, Holly, Jenny, Penny.
För 20 år sedan var det mycket pluttenuttiga verb- och adjektivnamn namn som Tindra, Glittra, Glimra, Ängla, Vinga, Sväva.
För 10 år sedan och fram till nu så vitt jag vet (jag umgås inte med några småbarnsmammor längre), så var det korta, enkla smeknamnsnamn, ofta men inte alltid amerikanska, som Luna, Lea, Nea, Tua, Tea, Ellie/Elly, Nellie/Nelly, Nessie/Nessy.
Det typiska för WT-namn är att föräldrarna (vanligen mammorna) som väljer dem, uppelver dem som nya och unika. Fast det inte alls behöver vara så. Livia är t.ex. ett vanligt WT-namn idag, men det beror på att Livia-föräldrarna inte känner till att högättade romarinnor hette det för 3000 år sedan. Om de kände till det, skulle de inte ta det! Inte heller skulle de döpa sin son till Leo, om de visste att en påve hette det på medeltiden. Eller Leon, om de visste att det är ett urgammalt namn i medelhavsområdet.
För 30 år sedan var det mycket amerikanska och fransk-amerikanska namn, som Stephanie, Danielle, Vanessa, Denise, Natalie, Nicole, Anne-Nicole. Ärke-WT stoppade in minst ett Z i namnet också, om det normalt stavades med ett s eller c: Denize. Även en del amerikanska y-smeknamnsnamn som Molly, Sally, Holly, Jenny, Penny.
För 20 år sedan var det mycket pluttenuttiga verb- och adjektivnamn namn som Tindra, Glittra, Glimra, Ängla, Vinga, Sväva.
För 10 år sedan och fram till nu så vitt jag vet (jag umgås inte med några småbarnsmammor längre), så var det korta, enkla smeknamnsnamn, ofta men inte alltid amerikanska, som Luna, Lea, Nea, Tua, Tea, Ellie/Elly, Nellie/Nelly, Nessie/Nessy.
Det typiska för WT-namn är att föräldrarna (vanligen mammorna) som väljer dem, uppelver dem som nya och unika. Fast det inte alls behöver vara så. Livia är t.ex. ett vanligt WT-namn idag, men det beror på att Livia-föräldrarna inte känner till att högättade romarinnor hette det för 3000 år sedan. Om de kände till det, skulle de inte ta det! Inte heller skulle de döpa sin son till Leo, om de visste att en påve hette det på medeltiden. Eller Leon, om de visste att det är ett urgammalt namn i medelhavsområdet.