• Bluelight

Var tredje helg???

Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.

• Svar på tråden Var tredje helg???
  • Dag o natt

Ts, oavsett om du driver med oss eller inte.. så mår du inte alls bra! För din egen skull (o omgivning) så sök hjälp.

• phil

johannaringer skrev 2007-10-19 23:27:22 följande:

Det är bara att anmäla.
    Äh, det leder ingenvart. Det hjälper inte TS ett dugg att hon får en tillsägelse på ett forum.
  • johannaringer

Sant, men det är trist med pajkastning tycker jag

phil skrev 2007-10-19 23:29:24 följande:
    johannaringer skrev 2007-10-19 23:27:22 följande:
    Äh, det leder ingenvart. Det hjälper inte TS ett dugg att hon får en tillsägelse på ett forum.
  • homemade

Vilket land kommer du ifrån Ts? Läste något om Ryssland tidigare och jag känner två på mitt jobb och de två är rysligt svartsjuka vad gäller sina män. Är det det som är haken i detta för dig med, att du vill ha all uppmärksamheten själv?

• johannaringer

Det där med Ryssland är ingenting som TS skrivit själv, utan spekulationer från några andra.

homemade skrev 2007-10-19 23:34:34 följande:
    Vilket land kommer du ifrån Ts? Läste något om Ryssland tidigare och jag känner två på mitt jobb och de två är rysligt svartsjuka vad gäller sina män. Är det det som är haken i detta för dig med, att du vill ha all uppmärksamheten själv?
  • homemade

Ok, men på hennas examens bevis på hennes bilder så har hon ett östeuropeiskt efternamn så det är nog åt det hållet

• Euphoria78

Jag har läst igenom båda TS´s trådar nu, o jag har pendlat mellan att vara förskräckt, chockad, tokförbannad, mörkrädd, mållös, o nu tycker jag bara otroligt synd om TS!
    Hon mår juh inte bra! Det är juh hur tydligt som helst, o hon skriver det juh själv!
    Hon verkar fått fruktansvärda men efter sin uppväxt, o inte fått någon hjälp att hantera detta o att göra något åt det! Hon bär förmodligen på mycket jobbiga känslor, minnen etc. o har genom sin dåliga uppväxt o brist på rätt hjälp hamnat helt snett i livet o har nu problem att fungera normalt! Svårt att tänka förståndigt o moget o svårt att resonera o fungera på ett normalt o friskt sätt! Svårt att förstå vad som är rätt o fel, normalt o onormalt, klokt o oklokt etc.
    Å ena sidan så ansér jag att det är varje människas eget ansvar att ta tag i sitt liv, "rycka upp sej", o ändra på sitt dåliga beténde-att man inte kan fortsätta gå igenom livet o beté sej illa o alltid skylla på sin dåliga barndom/uppväxt/uppfostran/föräldrar/dåliga erfarenhet/hemska minnen etc. MEN samtidigt kan det juh faktiskt i vissa fall vara väldigt svårt att ens veta om att man gör fel o har problem om man inte vet något annat! O därmed blir det jäkligt svårt att ändra på sej o på egen hand söka hjälp att få ordning på sitt liv! Det behövs alltså ett uppvaknande, en stark självinsikt o professionell hjälp!!!

Jag tycker inte att det är någon större idé att fortsätta diskutera om TS, för oss helt oförstående o oacceptabla tankar o beténde! För vi kommer inte att förstå! O förmodligen så är det nog tyvärr också helt omöjligt att få TS att förstå vårat sätt att se på situationen o hennes tankar o beténde! Detta är nog inte rätt ställe att försöka ge henne ett uppvaknande o en insikt om att hon är ute o cyklar, har helt fel o behöver hjälp! Här blir hon bara frustrerad, arg o mer oresolig, som tom. nu lett till elakheter o personliga påhopp!

Vill ni hjälpa TS på ett bra sätt så tror jag att det kan vara vettigare att kanske mejla med henne, o ge henne konkreta råd o konstruktiv kritik, på en sansad, lugn o vuxen nivå, utan hets o agressioner. O kanske inte i ett samtal om just hennes bonusdotter, som tydligt väcker starka känslor hos alla parter.

Bara mina tankar o åsikter om denna tråd som väckt mycket känslor hos mej...

Inget illa menat åt någon personligen!

Bluelight skrev 2007-10-19 23:09:43 följande:
    Problemet???Jag ska säga vad problemet är!!!Min mamma och pappa väntade på mig i hela 15 år (min mor kunde inte bli gravid) När jag är 5 år dör min pappa...min mamma blir sig inte lik, deppig och har ångest varje dag...detta skrämde mig när jag var liten...nu kan jag inte ens hitta mig en kille som bara ser mig...för det är det som jag söker...e så jäkla besviken på livet
  • saraseal

ts
    kan du inte berätta vad som hänt? har ni gjort slut du och din kille?

• Lovan

Tråden stängs för natten så att den hinner gås
    igenom i morgon.
    Tänk på att inte göra personangrepp eller annat
    som är emot reglerna. Om någon hoppar på dig,
    hjälper det inte ett dugg att göra detsamma.
    Det hela slutar bara då med att ni båda får
    tillsägelser/varningar.

//Moderator

• listo
    Tråden är nu öppen igen.

/Moderator
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • homemade

Ok då är vi väl vakna igen allihop. Från vilket land kommer du Ts, polen, ryssland, ukraina? De kvinnorna från öst har temperament och är svartsjuka av naturen. Givetvis gäller det inte alla behövs tilläggas

• Trulis
    Bluelight skrev 2007-10-19 11:49:10 följande:
    Då kanske det finns finns hopp för mig också då.....Önskar att min sambos tös kunde komma lite mer sällan. För mig är helger väldigt viktiga att umgås med min älskling och bara göra saker tillsammans han och jag...Men när tösen (13 år) är med känns det inte lika avslappnatJag har föreslagit att eftersom jag också bor i huset så kan jag väl också få vara med och bestämma lite över hur vi alla ska lösa det med tösen. Eftersom hennes vistelse hos oss även påverkar mig så tycker jag att jag ska få kunna få en kompromiss...då blir ju alla i "familjen" nöjda och det är väl bra??Biomamman tycker inte att det är en bra idé....varannan helg är varannan helg punkt slut...Vad ska man göra....har ni några tips eller tröstande ord till lilla mig??
    Du Tjejen... din älskling hade ett liv innan du dök upp. Ett av resultaten blev ett nytt liv, han har lika stort ansvar i det livet. Det spelar ingen roll om flickan bor hos sin mamma.
    Acceptera det faktum, att flickan finns och kommer så pass sällan hon gör. Det är hennes OCH hennes pappas rättighet, annars kommer ni aldrig bli lycliga.
  • johannaringer

Hallå TS, hur har det gått? Hur mår du?

• Weird One
    Bluelight skrev 2007-10-19 16:42:36 följande:
    Huset är mitt och min sambos hus! Det har även han själv sagt!! Flickan är gäst hos oss de helger som hon är hos OSS som "lagen" säger när föräldrarna är skilda. Flickans mor tar hand om henne och om hon har ett riktigt hem så är det hemma hos henne. Våra gemensamma barn måste oxå kunna känna att vi är en kärnfamilj och känna sig trygga med sin mamma och pappa i SITT hem.
    Flickan är gäst i sin pappas hem?
    Nu skojar du hoppas jag...

Min dotter är hos sin pappa varje helg, ja VARJE helg. Olika länge olika helger bara.
    Men eftersom pappan VILL vara med sin dotter så är det ok med mig.
    Hans sambo är en sund och vettig kvinna som förstår att barnet fanns i hans liv först och därför går dotter alltid först.

Tragiskt med tjejer som är så själviska att de inte fattar att barnen måste få vara med sina föräldrar.
    Om helgen är så viktig för dig att du tycker hans dotter stör dig/ert umgänge, hitta då någon annan kille UTAN barn.
    Och gör flickan en tjänst genom att dra.
    Ironi är min religion
  • Rulltrappa

jag åkte till min pappa var tredje helg. det var alldeles lagom, varannan helg hade inneburit 16 timmars restid varje månad, och det är lite väl mycket tågåkande för ett barn...

• Rulltrappa

för att inte tala om hur jävla dyrt det hade blivit. då hade jag inte fått någon månadspeng. ;)

Svar på tråden Var tredje helg???