Var tredje helg???
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Ts, oavsett om du driver med oss eller inte.. så mår du inte alls bra! För din egen skull (o omgivning) så sök hjälp.
johannaringer skrev 2007-10-19 23:27:22 följande:
Sant, men det är trist med pajkastning tycker jag
Vilket land kommer du ifrån Ts? Läste något om Ryssland tidigare och jag känner två på mitt jobb och de två är rysligt svartsjuka vad gäller sina män. Är det det som är haken i detta för dig med, att du vill ha all uppmärksamheten själv?
Det där med Ryssland är ingenting som TS skrivit själv, utan spekulationer från några andra.
Är du kvar TS?
Ok, men på hennas examens bevis på hennes bilder så har hon ett östeuropeiskt efternamn så det är nog åt det hållet
Polen kanske? Hallå TS
Jag har läst igenom båda TS´s trådar nu, o jag har pendlat mellan att vara förskräckt, chockad, tokförbannad, mörkrädd, mållös, o nu tycker jag bara otroligt synd om TS!
Hon mår juh inte bra! Det är juh hur tydligt som helst, o hon skriver det juh själv!
Hon verkar fått fruktansvärda men efter sin uppväxt, o inte fått någon hjälp att hantera detta o att göra något åt det! Hon bär förmodligen på mycket jobbiga känslor, minnen etc. o har genom sin dåliga uppväxt o brist på rätt hjälp hamnat helt snett i livet o har nu problem att fungera normalt! Svårt att tänka förståndigt o moget o svårt att resonera o fungera på ett normalt o friskt sätt! Svårt att förstå vad som är rätt o fel, normalt o onormalt, klokt o oklokt etc.
Å ena sidan så ansér jag att det är varje människas eget ansvar att ta tag i sitt liv, "rycka upp sej", o ändra på sitt dåliga beténde-att man inte kan fortsätta gå igenom livet o beté sej illa o alltid skylla på sin dåliga barndom/uppväxt/uppfostran/föräldrar/dåliga erfarenhet/hemska minnen etc. MEN samtidigt kan det juh faktiskt i vissa fall vara väldigt svårt att ens veta om att man gör fel o har problem om man inte vet något annat! O därmed blir det jäkligt svårt att ändra på sej o på egen hand söka hjälp att få ordning på sitt liv! Det behövs alltså ett uppvaknande, en stark självinsikt o professionell hjälp!!!
Jag tycker inte att det är någon större idé att fortsätta diskutera om TS, för oss helt oförstående o oacceptabla tankar o beténde! För vi kommer inte att förstå! O förmodligen så är det nog tyvärr också helt omöjligt att få TS att förstå vårat sätt att se på situationen o hennes tankar o beténde! Detta är nog inte rätt ställe att försöka ge henne ett uppvaknande o en insikt om att hon är ute o cyklar, har helt fel o behöver hjälp! Här blir hon bara frustrerad, arg o mer oresolig, som tom. nu lett till elakheter o personliga påhopp!
Vill ni hjälpa TS på ett bra sätt så tror jag att det kan vara vettigare att kanske mejla med henne, o ge henne konkreta råd o konstruktiv kritik, på en sansad, lugn o vuxen nivå, utan hets o agressioner. O kanske inte i ett samtal om just hennes bonusdotter, som tydligt väcker starka känslor hos alla parter.
Bara mina tankar o åsikter om denna tråd som väckt mycket känslor hos mej...
Inget illa menat åt någon personligen!
ts
kan du inte berätta vad som hänt? har ni gjort slut du och din kille?
Ok då är vi väl vakna igen allihop. Från vilket land kommer du Ts, polen, ryssland, ukraina? De kvinnorna från öst har temperament och är svartsjuka av naturen. Givetvis gäller det inte alla behövs tilläggas
Ingen som har fler åsikter?
Hallå TS, hur har det gått? Hur mår du?
jag åkte till min pappa var tredje helg. det var alldeles lagom, varannan helg hade inneburit 16 timmars restid varje månad, och det är lite väl mycket tågåkande för ett barn...
för att inte tala om hur jävla dyrt det hade blivit. då hade jag inte fått någon månadspeng. ;)