• snabbavinden

    Tvillingar Aug -08 Del 2

    Såg att den gammla tråden var stängd för flera svar. Startar därför en fortsättning så snälla skriv gärna vidare här så vi får följas åt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 11:29
    BF Lista

    eeidaa 2 aug
    Snabbavinden 4 aug
    Snarf 6 aug
    Blekingskan 8 aug
    Jannabus 9 aug
    Puret101 20 aug

  • Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2
  • snabbavinden

    Var hos BM igår allt såg/lät bra ut. SF måttet låg nu på 39 cm. Hon tyckte att jag var väldigt rörlig trotts att jag väntar tvillingar. Hmm tycker inte jag. Å flåset ska vi ju inte tala om. blir så j*a irreterad på mig själv när det räcker med att jag sitter stilla på en stol och pratar så blir jag helt slut. Ska bli så himmla skönt när magen är borta så man räcker ner till marken osv.
    Men men nu känns det iaf som att det finns något slut på det hela. Om jag nu får planerat snitt så är det 3 veckor kvar, det som oroar mig nu är om det kommer igån ändå när dom ligger felfvända så blir det akut snitt. å det vill jag absolut inte.

  • snabbavinden

    Har idag varit på en liten tur till Ikea i Västerås o handlat lite smått o gott till spjälsängen. Såsom täcken,kuddar, påslakarn och ett nytt spjälsängskydd.

    Börjar få en jätte längtan tills det är dax att få ut dom, vill så gärna hålla dom små knoddarna. (blev ju inte bättre förra veckan då jag höll en liten nyfödd bäbis).

    Har någon annan börjat få någon känning på att det är på G??
    Den senaste veckan har det varit jätte fart i magen, mer än vanligt fast det borde ju faktist vara tvärtom att det lugnar sig mot slutet för att det blir trångt. Jag får väl hoppas på att dom lägger sig till rätta kan ju alltid vara en tröst.

    Var bara tvungen att få gnälla lite...

  • Blekingskan 74

    Gnälla?!?! Jag tycker du är megapositiv! Hur fasen orkar du springa på IKEA?!?! Känns överhuvudtaget INTE möjligt! Jag tycker det är jobbigt att ligga ner!

  • snarf

    Jag var på ikea förra helgen och de gick faktiskt bra. Provsatt många sängar, pallar, skrivbord och div lådor *s*

  • Blekingskan 74

    ja, prova sängar är ju en idé förståss. Men tänk om man inte kommer upp igen

  • Anki85

    måste skvallra lite jannabus har fått sina små tjejer
    grattis

    sj var jag inne på förlossningen igårkväll, hade jätte ont i höger sida av magen, samt onda sammandragningar avr 7e minut. men inga bebisar här än livmodertappen var sluten och opåverkad tack och lov. så falskt alarm
    ett par veckor till ska jag nog orka.
    funderar på att ta en sväng ner till ullared, men det är nog att utmana ödet lite för mkt det får nog vänta till bebisarna är födda.
    var nere på liseberg med lillebrorsan förra veckan. hade toppen väder för att vara i gbg. kanskse lite FÖR varmt

    lycka till allihopa i värmen

  • snabbavinden

    Jannabus- jätte grattis till dina små tjejer hoppas allt gick bra å så.
    Nu blev jag jätte avundsjuk, jag vill oxå ha det avklarat.

  • Blekingskan 74

    Grattis här också Janna! Hoppas att vi snart får höra från dig! Tänk att den första på vår lilla lista har "levererat". Hoppas så att vi andra ska följa riktigt, riktigt snart! I morgon ska vi till sjukhuset för att få snittdatum! Snälla håll era tummar för att de går med på nästa vecka!

    Anki, har det varit lugnt sen sammandragningskvällen?

    Är det bara jag som ska (planerat) snittas? Förutom Janna då...

  • Anki85

    blekingskan.
    jag ska också snittas planerat, kommer få mitt snittdatum den 15e
    ja det har varit någorlunda lugnt, har haft lite ont till och från, men inget som har varit så jag behövt åka in igen.
    har haft endel färgade flytningar idag och kommer det mer i natt så får jag ringa till förlossningen och kolla igen
    urs det är tråkigt att springa på förlossningen stup i ett för "ignenting"

  • snarf

    Från att ha velat ha bebisarna nu så har jag ändrat mig. Har inte tid att få bebis denna vecka eller nästa.
    Sambon har precis slutat skolan och har nu startat eget som frisör och hon måste få ihop en kund krets. Vi trodde att de skulle bli svårt så här i början men hon är fullbokad från 08.30-19.30 hela denna vecka och nästa, även på helgerna!
    Så nu har vi tisdag nästa vecka som är en bra dag, lite mindre kunder och sen nästa helg. Så jag hoppas dom vill komma nästa lördag eller söndag
    Måste även hinna storstäda hela huset och vill helst göra de dagen efter alla andra barnen drar till sina pappor om ca 2 veckor. Då blir vi barnlediga så hemmet håller sig rent längre och de vore perfekt om dom små kom då eftersom jag slipper tänka på mat och dyl till övriga.
    Så nu håller vi tummarna för förlossning runt den 18-20 juli

  • Blekingskan 74

    Snarf - hoppas att de stannar ett tag till då! Synd att man inte kan planera en vanlig förlossning så att de verkligen kommer nästa helg! Kul att det går så bra med nya salongen!

    Igår var vi på sjukhuset och fick ett snittdatum! Det blir nästa tisdag eftersom måndagen var fullbokad. Känns som att boka in ett frisörbesök nästan . Känns så skönt att veta att vi snart ska få träffa våra små krokodiler. Vet dock inte riktigt hur jag ska orka bära denna medicinboll 11 dagar till! Ville ju egentligen haft snittet nästa vecka men tydligen har de haft något/några fall där bebisarna fått lite problem när de lagt snittet tidigare än 38 fulla veckor så de har som standard att inte lägga det innan, om det inte finns särskilda skäl för det. Läkaren sa att barn som går igenom en vanlig förlossning får tid på sig att vänja sig vid att de ska ut. Vid snitt rycks de ut på några minuter och det är tydligen en större stress för dem.

    Är nog lite nervös för jag började storgråta när vi kom ut från läkaren. Känns så läskligt med en operation, de ska SKÄRA I MIN MAGE!!! Tänk om något går galet!?!? Tänker ännu mer på hur vår son ska ta allt, att han måste vara ifrån oss i flera dagar och sen när han väl får träffa oss så är det två "konkurrenter" där. Nej, nu börjar jag nästan gråta igen...

  • snarf

    Blekingskan - Förstår verkligen din oro inför snittet, är livrädd själv för snitt, men allt kommer att gå jättebra!! Sonen kommer oxå att klara de finemang, han kommer att avguda dom små trollen direkt, lovar

    Själv vet jag inte om jag kan hålla bebisarna inne tills nästa helg. var hos bm idag och hör och häpna, jag är öppen 4 centimeter! har inga värkar alls och knappt några som helst sammandragningar så jag kan ju kanske gå tiden ut ändå. men hon ville träffa mig nästa fredag igen för att ge mig en "puff" till förlossning

  • snabbavinden

    Jag får veta på måndag om jag ska få planerat snitt el ej. Känner mig oxå nervös inför ett ev snitt, just det att dom ska skära i min mage. Om det blir snitt så blir det v 30 och då är mina barn hos sin pappa å det kan ju vara ganska skönt att dom är där när man ändå ligger inne. Då missar man ju inte den veckan med sina barn för dom hade ju ändå varit hos sin pappa.

    Snarf-när jag väntade mitt första barn så var jag öppen 3,5 cm i några veckor innan jag till slut blev igångsatt (v42+5) jag gjorde allt för att försöka påskynda det hela men utan resultat.

    Dom sista två veckorna har det varit jätte livat i min mage, inte bara det att man känner någon buff i bland utan hela magen rör på sig och det är rejäla sparkar man får. Är ju tur att magen liksom sitter fast på kroppen annars hade den säkert bytit plats el nåt. Är den någon mer som har sådan fart?? Tycker ju att det borde ha lugnat sig nu när man närmar sig slutet.
    Får titt som tätt förverkar (måste det vara) för sammandragningar ska väl inte göra ont har jag läst på nätet.

  • snarf

    Snabbavinden - Ja jag har den erfarenheten själv. Har gått öppen i många veckor förut utan att de har varit på G. Trist men sant. Däremot hade jag rätt kraftiga sammandragningar igår kväll men dom gjorde inte så ont alls. Kom visserligen regelbundet under 2 timmar men la av när jag tog ett bad.
    I morse gick slemproppen eller delar av den så nu hoppas jag att värkarna vill komma igång i morgon eller i natt. Hade passat bra, men som sagt, vet ju att de kan vara lång tid kvar ändå.

    De har varit full rulle i min mage med den senaste veckan. Inga sparkar utan mer rörelser som far omkring överallt. Man ser ben, fötter och armbågar, vilda som sjutton. Kanske dom känner att de är dags att komma ut

  • puret101

    Nu är vi äntligen hemma igen efter att ha varit borta i fem dagar....

    Det började på tisdan när jag var hos barnmorskan för att ta blodprover för att kolla om levern var ok då jag har fått massvis med klåda!! Men jag hade oxå just då galetont i magen så hon tyckte att jag skulle kolla om jag var öppen utifall det var värkar, då var jag öppen nästan fyra cm så vi åkte iväg till Gävle... På vägen dit avtog all värk och när vi kom in var jag öppen 2 cm. Men hem fick vi inte åka, blev beordad att vila i sängen och fick spruta för att stoppa upp värkarna och sen två sprutor med 24 tim mellanrum att barnens lungor skulle utvecklas snabbare och sen dropp var fjärde timme mot UVI......

    Allt lugnade ner sig och vi skulle få åka hem på fredan vid lunch och då satte det igång igen, men jag öppnade mig inget och det avtog efter en timme så det var "bara" förvärkar (skitont gjorde det). Så då fick vi vara kvar till lördan, men det var knappt att vi fick åka hem då jag hade högt blodtruck och äggvita i urinen.... Men vi fick åka hem om jag åker till barnmorskan i morgon (måndag) och kollar blodtryck och äggvita.. Sedan ville de ha oss tillbaka på onsdag för att göra UL...

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2