• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Jessica1

Igår var jag på föräldrarutb. Med BVC. Gissa om jag blev stolt över min lilla pojke. De andra barnen tittade på sina leksaker medan G snurrade runt och bet hej villt på sitt bi. G satt upp och jag stöttade honom lite lätt med ena handen de andra barnen låg ner? Nåja det är inte rättvist att jämföra honom med de andra aug. barnen men det är himla skönt att se att han inte är efter i utvecklingen.

I övrgigt fick vi lite info. om vad som skulle ske, men främsta målet var att vi skulle träffa varandra. Verkar faktiskt rätt vettigt? Tema var olyckor, dietist, BVC, etc? 7 träffar totalt? tror inte att det var spädbarnsmassage, beror säkert på vem som håller i det?

Det var bara förstagångsmammor där så jag vet inte hur det är andra svängen?

FaF: kör vi vilse imorgon så får jag väl ta upp ena tutten och ställa upp som amma (givet vis mot en mycket hög ersättning) Skämt å sido? inte fn ska vi två köra vilse, du gjorde det tillräckligt duktigt på din förra vända till Ystad.

Vejj: klart vi alla förstod att du menade vaccin. Det är så snabbt gjort att skriva galet, så jag reagerade inte ens på att du skrev fel?.

Maxmix: kul att se dig här och ja detta är vanebildande, man kan liksom inte låta bli datorn en enda dag efter ett tag J

• Jessica1

Ja just ja, jag frågade min BVC sköterska (på tu man hand när jag fick mat info) när hon trodde att G skulle gå, hon sa 12 månader, jag frågade korrigerat, hon svarade nej okorrigerat.... HJÄLP.... ska jag ha en sjövild, icke konsekvenstänkande "9 månaders" som går omkring i huset!? Jag vet inte om jag ser fram emot det eller ej. Men det är klart det vanliga svaret är tydligen 13-14 månader så jag ska vara himla glad att han utvecklas så bra... Tänkte bara berätta detta då det finns några andra små barn som ligger ungefär i samma utvecklingsnivå som G...

Nu ser jag jättemycket fram emot fikat i morgon, ska packa skötväskan nu...

• Mimmsa67

Men Jessica, tänk ändå....när man hela tiden levt i att de kommer att vara små fram till skolstarten, troligtvis sena i utvecklingen jämfört med jämnåriga blablabla Det är klart att man jämför lite grann och är stolt över deras framsteg! Min äldsta son gick när han var 9 månader och det var ganska jobbigt, men gick ju fort över så att säga. Några månader senare var det betydligt mer hanterbart!

Madde S fick Prevenar och Infanrix i går. Jag har frågat både på neo och BVC om andra vaccinationer och fått besked på att ingenting annat är aktuellt för hans del. Jo det här med bärsjal var verkligen en god investering. Nu har han börjat gilla att ligga i vagnen iofs. Packar på honom rejält och fäller ner sufletten så att han kan se så stortrivs han. Är fortfarande mer intresserad av ansikten än av leksaker

Tänkte att jag skulle börja ta tag i det här med flaskan nu...någon gång...men det blir liksom att jag skjuter det framför mig hela tiden. Är ju nödvändigt att han lär sig det innan jag börjar jobba men när det funkar så bra med amningen så tar det emot lite...Vi får väl se. Tror att det är lättast att helt enkelt lämna mannen ensam med honom så får de sköta det hela män emellan S älskar att titta på när jag stickar. Störtkul med stickor och garn i olika färger som rör sig hela tiden. Mannen börjar nu bli lite orolig och tycker att det är på tiden att han får vara ensam lite med sonen

Hur gick det med vaccinationen i dag Vejj?

• Jessica1

Mimmsa: G har fått flaska från ca 1 aug till slutet av oktober för att få i sig proteviten utblandad i mjölk. Jag tyckte inte att det störde amningen. Det går säkert jättebra...

• BebisVagga

fler än mej som e urklass på AD dropparna?? suck...

• vejj

HOppas ni har det mysigt på fikat idag!

Vi beger oss snart till skåne över helgen. Ska bli spännande att åka tillbaka, vet inte hur det kommer att kännas. Ska bli kul i alla fall, att träffa alla kompisar igen. Vi ska sova på tre olika ställen - blir intensivt!

Vaccinationen gick bra igår. Jag gav en alvedon i förebyggande syfte vid läggdags, men märkte inget på honom och det hade nog egentligen inte behövts. Han är väldigt snorig fortfarande men ingen feber. Ja visst är det konstigt att de bedömer barnens behov så olika. Vi fick ju först besked att V inte skulle få synagis, sedan ändrade sig doktorn. Och tydligen visste de inte mycket om V så det var inte utifrån att V haft någon komplicerad historia (vilket han ju inte heller haft) utan bara baserat på att han är född v 25. Förstår om du blir frustrerad Valters familj. Vad som var superhärligt igår var att V fick med beröm godkänt av neonatalogen! Utvecklas precis som han ska, är som en fyramånaders bebis förutom mindre till storleken då. Följer dock sina kurvor bra. Hans hb var 138 så vi behöver ingen niferex längre, skönt! Han hade dessutom gått upp 318 gram och vuxit 2 cm på 8 dagar! Helt otroligt! Jag är så lycklig för det! Så nu väger han plötsligt 5,2 kg. Härligt!

HÄrligt att G var så "duktig" jämfört med de andra barnen Jessika!

V tog också flaska och bröst samtidigt när han fick medicinerna och det gick hur bra som helst. Vet att de säger att det kan bli svårare att ta bröstet då men vi märkte inte det. Lycka till Mimmsa!

Välkommen Mixmax! Ja man blir lite beroende av att gå in här. Säger jag som ändå inte lyckas skriva varje dag, men jag tänker på er varje dag! Och det är, som jag sagt innan, otroligt skönt att ha er här!

Ha en skön helg alla mammor! Kram

• JessAnn

Hej! Jag ville bara titta inom här igen. Jag skrev till er i början av september då jag fick en pojk i v 27+o.
    Vi låg först i lund sedan i K-stad. Sedan 14 dagar har vi kommit hem i hemsjukvården. Oskar som han heter mår bra. Har inte varit någon komplikation alls. I dag är han 37+2 och väger 3200g och 47 cm lång.

• Mimmsa67

Så roligt att du hör av dig och stort grattis till att ni fått komma hem!

• Jodli

Vejj: Vad roligt att han har växt så mycket!

JessAnn: Härligt att det har gått bra för er och roligt att ni har fått hem er lilla kille!

• Jessica1

Tack för en mycket trevlig fika! Jag och G hade en jättetrevlig dag!

vejj: vad kul att allt är bra med lillen. Tänka att allt sker så anorlunda G fick blod dagen innan vi åkte hem sedan har de inte kollat hans Hb överhuvudtaget... Nifrex utsattes efter en tidsgräns bara...

JessAnn: Grattis till att ni har fått hem ert underverk! Du är hjärtligt välkommen tillbaka i tråden...

• Valters familj

JessAnn

Vad kul att ni kommit hem m deras nya hemsjukvård! Skönt att Oskar mår så bra!

E lite "småkär" eller iallafall djupt imponerad av Dr Kim i K-stad, är den mest kompetenta o mänskliga läkare jag nånsin träffat!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m38537748.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NY TRÅD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2