HOppas ni har det mysigt på fikat idag!
Vi beger oss snart till skåne över helgen. Ska bli spännande att åka tillbaka, vet inte hur det kommer att kännas. Ska bli kul i alla fall, att träffa alla kompisar igen. Vi ska sova på tre olika ställen - blir intensivt!
Vaccinationen gick bra igår. Jag gav en alvedon i förebyggande syfte vid läggdags, men märkte inget på honom och det hade nog egentligen inte behövts. Han är väldigt snorig fortfarande men ingen feber. Ja visst är det konstigt att de bedömer barnens behov så olika. Vi fick ju först besked att V inte skulle få synagis, sedan ändrade sig doktorn. Och tydligen visste de inte mycket om V så det var inte utifrån att V haft någon komplicerad historia (vilket han ju inte heller haft) utan bara baserat på att han är född v 25. Förstår om du blir frustrerad Valters familj. Vad som var superhärligt igår var att V fick med beröm godkänt av neonatalogen! Utvecklas precis som han ska, är som en fyramånaders bebis förutom mindre till storleken då. Följer dock sina kurvor bra. Hans hb var 138 så vi behöver ingen niferex längre, skönt! Han hade dessutom gått upp 318 gram och vuxit 2 cm på 8 dagar! Helt otroligt! Jag är så lycklig för det! Så nu väger han plötsligt 5,2 kg. Härligt!
HÄrligt att G var så "duktig" jämfört med de andra barnen Jessika!
V tog också flaska och bröst samtidigt när han fick medicinerna och det gick hur bra som helst. Vet att de säger att det kan bli svårare att ta bröstet då men vi märkte inte det. Lycka till Mimmsa!
Välkommen Mixmax! Ja man blir lite beroende av att gå in här. Säger jag som ändå inte lyckas skriva varje dag, men jag tänker på er varje dag! Och det är, som jag sagt innan, otroligt skönt att ha er här!
Ha en skön helg alla mammor! Kram